TAMLAND

alt

تام لند

تاثیر اساتید با تجربه بر کیفیت آموزش کنکور

تاثیر اساتید با تجربه بر کیفیت آموزش کنکور

امروزه اهمیت و تاثیرگذاری کلاس‌های کنکور بر هیچ کسی پوشیده نیست. کلاس کنکور به شکل‌های مختلف آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. اما نکته‌ی بسیار مهم در خصوص کلاس‌های آموزشی کنکور، عوامل موثر بر کیفیت برگزاری کلاس‌هاست. کیفیت کلاس آنلاین کنکور و یا کلاس حضوری به پارامترهای مختلفی وابسته است. این موارد عبارتند از استفاده از منابع مناسب، به کار بردن امکانات به‌روز، برنامه‌ریزی درسی صحیح و … . اما یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند سبب افزایش بهره‌وری و تاثیر کلاس شود، تجربه اساتید است.

به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در ادامه آن را به طور جزئی مورد بررسی قرار دهیم.

 

ویژگی‌های یک استاد مناسب کنکور 

همه‌ی ما از شرکت در کلاس‌های کنکور به دنبال بیشترین بهره‌وری و یادگیری هستیم. به همین دلیل در هنگام انتخاب یک کلاس کنکور مناسب به جنبه‌های مختلف موضوع توجه می‌کنیم. این جنبه‌ها عبارتند از:

  • اساتید با تجربه و حرفه‌ای
  • در دسترس بودن
  • پشتیبانی مناسب
  • معرفی و تدریس از روی منابع کارآمد
  • برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق

در لیست بالا شاید بتوان تجربه و مهارت کافی اساتید را از مهم‌ترین عوامل دانست. عملکرد یک استاد کنکور را می‌توان از جهات زیادی بررسی کرد. در زیر مهم‌ترین خصیصه‌های یک مدرس برتر کنکور را مرور می‌کنیم:

  • دانش و درک مفاهیم
  • مهارت تدریس و انتقال مواد درسی
  • تجربه کافی

در ادامه می‌بینید که چطور تجربه‌ی مناسب در آموزش می‌تواند یک استاد را بدل به یک عنصر بسیار تاثیرگذار در کیفیت کلاس کند.

 

چرا تجربه اساتید در کیفیت آموزش موثر است؟

چه چیزی باعث می‌شود تجربه‌ی بالا یک پارامتر بسیار مهم در بررسی عملکرد اساتید کنکور تلقی شود؟ این سوال پاسخ‌های متعددی دارد و از جهات مختلفی می‌توان به آن پرداخت. در ادامه هر یک از دلایل این امر را معرفی کرده و به بررسی آن‌ها و میزان تاثیرگذاری‌شان می‌پردازیم.

چرا تجربه یک آموزگار کنکور بر کیفیت عملکرد و بازده کاری وی تاثیر می‌گذارد؟ این سوال را می‌توان به شکل دیگری نیز مطرح کرد؟ چرا آموزشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای نظیر تام لند، از اساتید با تجربه و کارکشته در سیستم آموزشی خود بهره می‌برند؟

برای درک این موضوع و رسیدن به پاسخ سوال، در زیر مهم‌ترین فواید تجربه را، که دلیل تمایز بین اساتید با تجربه و اساتید تازه‌کار می‌شود بیان می‌کنیم.

 

افزایش مهارت‌های آموزش

همه‌ی ما می‌دانیم یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب مهارت هر چه بیشتر در هر زمینه‌ای، تمرین است. این موضوع سبب شده است تا افراد در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف تمرین را اساس کار و مسیر موفقیت خود قرار دهند. مهم نیست شما یک ورزشکار هستید یا یک سخنران، یک خواننده‌اید یا یک آشپز، مسئله این است که شما هر چه بیشتر تمرین کرده و در کاری که می‌کنید غرق شوید، روز به روز آن را با مهارت بیشتری انجام خواهید داد.

این یکی از رازهایی‌ست که باعث شده است اساتید با تجربه کنکور مهارت به مراتب بیشتری از سایر آموزگاران در زمینه‌ی آموزش‌های کنکوری داشته باشند. آموزش یک مهارت بسیار حساس و سخت است. یک استاد با تجربه به خوبی می‌داند هر مفهوم را به چه شکلی به داوطلب انتقال دهد و از چه روش‌هایی می‌تواند برای افزایش مهارت دانش‌آموزان اقدام کند.

 

شناخت نقاط ضعف و قوت دانش آموزان

تجربه‌ی سال‌های سال آموزش سبب می‌شود تا اساتید با تجربه کنکور با دانش آموزان مختلفی سر و کار داشته باشند. دانش آموزان مهارت‌ها و دانش‌هایی در سطوح مختلف دارند. به همین دلیل آموزش به داوطلبان مختلف کنکور چالش‌های متفاوتی پیش روی این اساتید می‌گذارد.

به همین دلیل در مواجهه با مشکلات و مسائل جدید، یک استاد با تجربه می‌تواند از تجارب پیشین خود استفاده کرده و برنامه‌ریزی موثری برای هر دانش آموز داشته باشد.

 

شناخت کامل کنکور و مسائل مربوط به آن

کنکور به خودی خود آزمونی با خصوصیات منحصر به فرد است. همه‌ی ما می‌دانیم موفقیت در کنکور به مهارت‌ها و دانش خاصی نیاز دارد. در واقع نمی‌توان این آزمون را با هیچ آزمون دیگری و حتی با آزمون‌های پایانی دانش‌آموزان در مدرسه مقایسه کرد.

انواع مهارت‌های همچون مهارت تست زنی، مدیریت زمان، توجه به بودجه‌ی هر درس و شناخت تیپ سوال‌ها و … باعث می‌شوند یک دانش آموز بتواند در کنکور موفق شود. آموزش چنین مهارت‌هایی به دانش آموز تنها از کسی برمی‌آید که خود تسلط کافی بر این امور داشته باشد.

تحلیل و بررسی و کار کردن در سال‌های متوالی کنکور، حل کردن تمام سوالات کنکور در سال‌های گذشته، واشکافی و بررسی سختی و سهولت سوال‌ها و … باعث می‌شوند یک معلم کنکور با تجربه بتواند راهنمای مفیدتری برای دانش آموزان باشد.

 

امکان بررسی سوابق استاد 

وقتی به دنبال انتخاب آموزشگاه و استاد مناسب برای کنکور می‌گردیم، یکی از راه‌های بررسی کیفیت کار، توجه به پرونده‌ی کاری و سوابق فرد است. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید به سراغ شاگردان استاد مورد نظر بروید.

آیا از بین شاگردان آن‌ها کسی توانسته رتبه‌ای قابل قبول در کنکور کسب کند؟ اگر استاد مورد نظر مدعی‌ست می‌تواند به شما در رسیدن به درصد بالایی در درس مورد نظر کمک کند، آیا پیش از این، از پس انجام این کار برآمده است؟

در صورت وجود افرادی با این شرایط شما بی‌شک با اطمینان خاطر بیشتری استاد مورد نظر را انتخاب خواهید کرد. این موضوع در خصوص آموزشگاه‌های کنکور نیز صدق می‌کند و به همین دلیل این آموزشگاه‌ها سعی در به‌کارگیری اساتید با تجربه در کادر آموزشی خود دارند.

در بین موسساتی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند،موسسه تام لند تا حد امکان از اساتید باکیفیتی را به خدمت گرفته است،که می توانید از لینک زیر این اساتید را مشاهده کنید.

اساتید تام لند
برخی از اساتید تام لند

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظــــر شما چیه ؟

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

1- کامنت های مربوط به اشکالات و مشاوره درسی پاسخ داده نمی شود.

2- نظرات حاوی توهین، تحقیر و تمسخر به افراد یا سازمان ها دولتی یا خصوصی به هر شکلی تایید نمی شوند. 

3- نظرات شما پس از ارسال، در اولین فرصت تایید می شوند.

نکته مهم : پاسخ به کامنت ها نظر قطعی نمی باشد و توصیه می شود حتما از منابع مرجع همچون سازمان سنجش، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی اطمینان لازم را به عمل آورید.

:: ارسال کامنت به معنی پذیرفتن شرایط ارسال دیدگاه (مشاهده) می باشد. ::

X
[تام لند]