TAMLAND

alt

جمع‌بندی دروس نیمسال اول دوازدهم چگونه است؟

 

نکات طلایی جمع بندی دروس نیم سال اول سال دوازدهم

برای موفقیت در کنکور نیازمند یک برنامه ریزی دقیق هستید. برنامه ریزی‌ای درست و اصولی است که در طول یک سال چندین بار جمع‌بندی دروس و مرور آن‌ها را داشته باشد. اما چگونه جمع‌بندی را انجام دهیم؟

در سال کنکور شما سه جمع‌بندی دروس خواهید داشت، که همه این جمع‌بندی‌ها مهم هستند. جمع‌بندی دروس نیمسال اول، جمع‌بندی دوران عید و جمع‌بندی دروس نیم‌سال دوم.

جمع‌بندی دروس نیم‌سال اول، بهترین زمان برای جبران است. اگر تا الان خوب شروع نکردید یا از آزمون‌ها عقب افتاده‌اید، جمع‌بندی دروس نیمسال اول بهترین زمان برای جبران کاستی‌ها است. همچنین اگر تمامی دروس را طبق برنامه‌ریزی‌تان خوانده‌اید، در دوران جمع‌بندی دروس نیمسال اول می‌توانید سرعت تست زنی، مرور مطالب و افزایش تمرکزتان را بالا ببرید.

یادتان باشد که جمع‌بندی دروس نیم‌سال اول در زمان امتحانات مدرسه شماست، پس باید خود را برای آن‌ها هم آماده کنید.

مطالعه تشریحی را جدی بگیرید

طبق بخشنامه‌هایی که منتشر شده، در کنکور 1403، 40 درصد نتیجه کنکور را نمرات امتحانات پایانی دوازدهم تشکیل می دهد پس شما باید برای اینکه نتیجه دلخواهتان را کسب کنید، حتما در امتحانات نیمسال اول و نیمسال دوم بهترین نتیجه را بگیرید. در کلاس درس فعال باشید و تمام توجه تان به کلاس و توضیحات معلمتان باشد سپس وقتی خانه آمدید، دقیقا همان دروس را بار دیگر مطالعه کنید و نمونه سوالات تشریحی درباره آن مبحث حل کنید تا دوباره مرور شود. با انجام این‌کار‌ها جمع‌بندی دروس نیمسال اول به راحتی انجام می‌شود.

تستی و تشریحی کار کنید.

در سال تحصیلی دوازدهم، زمان بسیار اهمیت دارد پس شما منابعی را انتخاب کنید که دارای سوالات تستی و تشریحی استاندار و با کیفیت باشد. اگر همزمان هر دو نوع سوالات را حل کنید هم برای کنکور و هم امتحانات آماده می‌شوید.

ابتدا برای یادگیری مطالب، تشریحی کار کنید تا به مطالب تسلط کافی پیدا کنید سپس برای تثبیت آن می‌توانید تست زدن را شروع کنید، وقتی تشریحی را خوب کار کرده باشید، سوالات تستی را سریع و راحت پاسخ می‌دهید.

اگر فکر می‌کنید که دروس نیمسال اول را خوب یاد نگرفته اید، می توانید در کلاس‌های آنلاین ‌تام‌لند شرکت کنید. این کلاس‌های به صورت آنلاین تشکیل می شود و در طول کلاس شما پرسش و پاسخ خواهید داشت. اساتید این کلاس‌ها علاوه بر نکات تشریحی، به شما نکات تستی نیز آموزش می‌دهند و همین، کمک زیادی در جمع‌بندی دروس نیمسال اول به شما می‌کند. 

از کلاس های آنلاین نیز می توانید کمک بگیرید

تام لند یکی از موسسات برگزار کننده کلاس های آنلاین کنکور است که از کیفیت اساتید خوبی نیز برخوردار است و می تواند میزان آمادگی شما را برای کنکور پیش رو افزایش دهد :

تام لند

( مشاهده اساتید و برنامه کلاس های تام لند )

نکات مهم جمع‌بندی دروس نیمسال اول

مرور کتاب درسی: منبع اصلی شما کتاب‌های درسی‌تان می باشد در نتیجه شما باید در طول سال آنقدر مطالب را خوانده باشید که وقتی مرور می‌کنید مطالب سریع یادآوری شود. مرور به این معنی نیست که تمام مطالب را خط به خط بخوانید بلکه شما باید فقط قسمت ‌هایلایت شده و خلاصه نویسی‌ها را که در پایان هر فصل انجام داده‌اید، بخوانید تا سریع مطالب مهم را به یاد بیارید.

حل نمونه سوالات تشریحی: برای امتحانات پایانی روش حل سوالات مهم و دارای نمره است پس در زمان جمع‌بندی دروس نیمسال اول، باید زمانی را برای حل سوالات تشریحی اختصاص دهید تا جمع‌بندی به خوبی پیش برود.

حل تست: زمانی که تمامی دروس را خواندید برای مرور می‌توانید تست‌های زماندار بزنید. در حل اینگونه تست‌ها علاوه بر افزایش سرعت تست زنی، شما مطالب گذشته را دوباره مرور می‌کنید و همچنین متوجه می‌شوید که در کدام مبحث‌ها مشکل دارید تا دوباره به سراغشان بروید. 

در دوره جمع‌بندی دروس نیمسال اول بهتر است مطالب جدیدی نخوانید و تستی برای آن‌ها نزنید. فقط تمرکزتان روی مطالب گذشته و تثبیت آن‌ها باشد و سپس دروس را براساس اهمیت‌شان اولویت‌بندی کنید تا بتوانید مطالب را به راحتی مرور کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
4 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]