TAMLAND

alt

تمدید معافیت تحصیلی نظام وظیفه دوازدهمی ها و پشت کنکوری های ۱۴۰۲ (تا پایان مهر)

معافیت تحصیلی نظام وظیفه دوازدهمی ها و پشت کنکوری های 1400
وضعیت سربازی مشمولان کنکور ۱۴۰۲

 با توجه به زمان برگزاری کنکور 1402  و هم چنین اعلام نتایج کنکور در مهرماه، سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان پشت کنکوری ۱۴۰۲ مهلت معافیت تحصیلی را یک ماه تمدید کرد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای شرایط و ضوابط تمدید مهلت معرفی دانش‌آموزان پایه دوازدهم فارغ التحصیل سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تأخیر در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مربوط به پذیرفته شدگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ضوابط زیر برای مشمولان قابل اجراست:

۱. مهلت معرفی کلیه مشمولان فارغ التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور سال ۱۴۰۱ که می بایست برابر تبصره ۱ ماده ۲ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام کنند به مدت یک ماه تا تاریخ پایان مهر ماه ۱۴۰۲ تمدید شد، این مشمولان در صورت قبولی (با کنکور یا بدون کنکور) در نیم‌سال اول سال تحصیلی (مهرماه ۱۴۰۲) ثبت نام و با احراز شرایط از معافیت تحصیلی بهره مند می شوند. ضمناً در صورت عدم قبولی یا عدم ادامه تحصیل موظف هستند حداکثر تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

۲. کلیه مشمولان قانون خدمت سربازی که برابر ضوابط قانونی برای تکمیل ظرفیت و یا شروع به تحصیل در نیم‌سال دوم بهمن ۱۴۰۲ پذیرفته می شوند تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ می بایست وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند و پس از اخذ برگ اعزام بدون غیبت با ارائه گواهی قبولی در دانشگاه از تسهیلات تمدید تاریخ اعزام که متعاقباً اعلام خواهد شد بهره مند شوند و یا در صورت اعزام به خدمت با داشتن شرایط قانونی از خدمت ترخیص می شوند.

۳. مشمولان فارغ التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور ماه سال ۱۴۰۱ دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت به تاریخ یکم مهر ماه یا یکم آبان ماه ۱۴۰۲ می توانند با ارائه گواهی مجاز بودن انتخاب رشته (سازمان سنجش یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد) به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کنند و پس از ثبت درخواست تمدید، اعزام خود را تا تاریخ یکم آذر ماه ۱۴۰۲ تمدید کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
287 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]