TAMLAND

alt

تام لند

آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۳ (زمان و مکان آزمون علوم ورزشی 1403) + سوالات متداول

زمان و مکان آزمون عملی تربیت بدنی دانشگاه روزانه و فرهنگیان کنکور آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲
آزمون عملی تربیت بدنی دانشگاه ها در کنکور ۱۴۰۳

آزمون عملی رشته های علوم ورزشی و تربیت بدنی در کنکور ۱۴۰۳ هر سال توسط مراکز وابسته به وزارت علوم، برای ارزیابی علاقه مندان به رشته های علوم ورزشی دانشگاه های وزارت علوم و تربیت دبیر دانشگاه فرهنگیان، برگزار می شود، در این مطلب آخرین جزئیات را بررسی خواهیم کرد.

اطلاعات این مطلب در حال حاضر پیش نویس می باشد و پس از انتشار اطلاعات تکمیلی آپدیت می شود :

پیش بینی می شود، در اواخر تیرماه 1403 آزمون عملی تربیت بدنی برگزار شود، از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که آموزش و پرورش خود اقدام به برگزاری آزمون، برای متقاضیان این دانشگاه کند. 

 

بند (ب) مصوبه نظام نامه سنچش و پذیرش دانشجو معلم

آپدیت : 21 بهمن 1403

ب- ارزیابی شایستگی معلمی: در این ارزیابی که توسط وزارت آموزش ‌و پرورش در طول سال و یا در بازه زمانی اجرای آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، دو بخشِ شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می­گیرد.

برای تعدادی از رشته‌ها که در آزمون سراسری دارای آزمون عملی هستند مانند علوم ورزشی، و تعدادی از رشته‌های هنر؛ ارزیابی عملی و مهارتی نیز در ارزیابی شایستگی معلمی توسط وزارت آموزش ­و پرورش انجام می­شود./ شورای انقلاب فرهنگی

اطلاعیه اول مورخه 1402/04/8

داوطلبان هر یک از گروه هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني در صورت علاقه مندي به رشته علوم ورزشي و آموزش تربیت بدني(باید نسبت به انتخاب مورد مربوط از روز يکشنبه به تاريخ 1402/04/11 تا روز شنبه به تاريخ 1402/04/17 از طریق سامانه آزمون سراسري و با پرداخت هزینه آزمون عملي به مبلغ 1/900/000) یک میلیون و نهصد هزار ریال (معادل یکصد و نود هزار تومان) به صورت اینترنتي به وسیله کارت هاي بانکي عضو شبکۀ شتاب اقدام نمایند.

آزمون عملي رشته مذکور از تاریخ 1402/4/28 تا تاریخ 1402/4/31 برگزار خواهد شد.لازم است براي اطلاع از جزئیات بیشتر به اطلاعیه های که در روز دوشنبه به تاريخ 1402/04/26 در درگاه اطلاع رساني اين سازمان منتشر خواهد شد، مراجعه نمایید.

نکته مهم: داوطلباني مجاز به شرکت در آزمون عملي خواهند بود که اولا نسبت به پرداخت هزینه برگزاري آزمون عملي در بازۀ زماني اعلام شده و اعلام علاقه مندی به این رشته اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون یکي از گروه هاي آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی که در صبح روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه به تاریخ 14 و 1402/04/15 برگزار ميشود، حاضر باشند.

 

لینک خرید کارت علاقه مندی به شرکت در آزمون علوم ورزشی 1402

http://my.sanjesh.org/login

زمان و مکان آزمون عملی علوم ورزشی و تربیت بدنی کنکور 1401

(ویرایش دوم) آپدیت شده در تاریخ 26 تیر 1401

نسخه 1402 هنوز منتشر نشده است

زمان مراجعه داوطلبان به محل برگزاری آزمون عملی در استان و شهرستان محل سکونت در نوبت صبح از ساعت 7 الی 11 و در نوبت بعد از ظهر ساعت 13 الی 16 عصر می باشد.

* حوزه دانشگاه تبریز به دلیل برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان، این آزمون با یک هفته تاخیر در تاریخ های 7 الی 10 مردادماه برگزار خواهد شد.

تئد

– لینک پرداخت هزینه معاینات سلامت آزمون علوم ورزشی ۱۴۰۲ 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان در آزمون کنکور سراسری سال 1402 که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور (تاریخ 13 الی 19 تیرماه) نسبت به اعلام علاقه‌مندی و ثبت‌نام در آزمون عملی اقدام نموده‌‌اند، ضروری است جهت واریز هزینه معاینه پزشکی به مبلغ 1.600.000 ریال (160 هزار تومان) نیز به سایت «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی» به آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/azmoonamali/fa/participant/login?language=fa کلیک نمایند.

مهلت پرداخت آنلاین هزینه معاینه پزشکی

پسران: تاریخ 26 و 27 تیر ماه
دختران: تاریخ 28 و 29 تیر ماه
قابل توجه است، امکان پرداخت آنلاین هزینه معاینه پزشکی و همچنین شرکت در آزمون عملی برای آن دسته از داوطلبانی که در تاریخ 13 لغایت 19 تیر ماه جهت ثبت‌نام و اعلام علاقه‌مندی از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نکرده‌اند، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود و ثبت‌نام حضوری در محل حوزه‌های برگزاری آزمون، انجام نخواهد شد.

لازم به ذکر است، کارت شرکت در آزمون عملی، در محل حوزه‌های برگزاری آزمون به داوطلبان تحویل داده خواهد شد.

– مکان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲ 

سوالات متداول آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

پاسخ‌گویی به سؤالات متداول در زمینه برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت ‌بدنی دانشگاه فرهنگیان در آزمون کنکور سراسری سال 1402

از تمامی داوطلبان گرامی خواهشمند است، در صورتی که سؤالی دارند و یا نکته مبهمی برای آنها وجود دارد، در ابتدا سؤالات متداول زیر را به طور کامل مطالعه و در صورتی که جواب سؤال خود را یافت نکردند، می‌توانند با شماره تلفن 09018062981 تماس حاصل نمایند.

1- تاریخ اعلام علاقه‌مندی جهت ثبت‌نام اینترنتی در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان، چه زمانی می‌باشد؟ هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی» و یا «علوم انسانی» که تمایل به شرکت در آزمون عملی «رشته علوم ورزشی» و «رشته آموزش تربیت‌‌‌بدنی فرهنگیان» دارند، می‌بایست از تاریخ 13 لغایت 19 تیر ماه 1402 جهت اعلام علاقه‌مندی و انجام ثبت‌نام برای شرکت در آزمون عملی رشته‌های مذکور اینجا را کلیک کرده و یا به سایت «سازمان سنجش آموزش کشور» به آدرس لینک https://my.sanjesh.org/login (بخش سامانه جامع آزمون سراسری) مراجعه نمایند. قابل توجه است، داوطلبان باید ضمن خرید کارت اعتباری به مبلغ 1.900.00 ریال (190 هزار تومان)، اقدام به درج شماره سریال و اعلام علاقه‌مندی برای شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی و رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان نمایند و تمامی مراحل ثبت‌نام خود را به صورت کامل انجام دهند.

نکته مهم : داوطلبانی قادر به شرکت در آزمون عملی «رشته علوم ورزشی/ شیوه با آزمون» و «رشته آموزش تربیت‌‌بدنی فرهنگیان» خواهند بود که اولاً در آزمون کنکور سراسری نوبت اول (تاریخ 29 و 30 دی ماه 1401) و یا در آزمون کنکور سراسری نوبت دوم (تاریخ 14 و 15 تیر ماه 1402) در یکی از گروه‌های آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم انسانی» و یا «علوم تجربی» شرکت کرده و در جلسه آزمون حاضر بوده باشند. ثانیاً نسبت به اعلام علاقه‌مندی و پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون عملی در تاریخ 13 لغایت 19 تیر ماه اقدام نمایند.

همچنین، در صورت عدم شرکت دواطلب در آزمون عملی، امکان بررسی وضعیت وی در رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، وجود نخواهد داشت.

2- نحوه واریز مبلغ مربوط به تست سلامت و معاینه پزشکی به چه صورتی می‌باشد؟ کلیه متقاضیان شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، می‌بایست علاوه بر اعلام علاقه‌مندی و ثبت‌نام در آزمون عملی (که در سؤال شماره 1، به طور کامل توضیح داده شد)، جهت واریز هزینه معاینه پزشکی نیز (در موعد مقرر) به سایت «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی» به آدرس لینک www.ssrc.ac.ir مراجعه نمایند. در خصوص تاریخ و نحوه واریز این مبلغ در اطلاعیه تاریخ 26 تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش و سایت پژوهشگاه، اطلاع رسانی خواهد شد.

3- آیا در صورت عدم ثبت‌نام و اعلام علاقه‌مندی از طریق سایت سازمان سنجش و همچنین عدم پرداخت آنلاین هزینه معاینه پزشکی، امکان ثبت‌نام حضوری در محل حوزه‌های برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی فرهنگیان، مقدور خواهد بود؟ خیر، ثبت‌نام حضوری در محل حوزه‌های برگزاری آزمون عملی، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود و صرفا داوطلبانی می‌توانند در آزمون عملی رشته علوم ورزشی و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان شرکت نمایند که در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش، اعلام علاقه‌مندی و ثبت‌نام نمایند و همچنین از طریق سایت پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، هزینه مربوط به معاینه پزشکی را پرداخت نمایند.

4- آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، دقیقا در چه تاریخی برگزار خواهد شد؟ این آزمون برای آقایان در تاریخ 28 و 29 تیر ماه (روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه) و برای بانوان در تاریخ 30 و 31 تیر ماه (روزهای جمعه و شنبه)، برگزار خواهد شد.

5- آیا آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان مجددا برگزار خواهد شد؟ خیر، این آزمون، صرفا یک بار در سال 1402 (تاریخ 28 لغایت 31 تیر ماه) برگزار خواهد شد.

6- شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان الزامی است؟ شرکت در آزمون عملی برای کلیه داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته علوم ورزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (شیوه پذیرش با آزمون) و یا رشته آموزش تربیت‌بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان را دارند، کاملا الزامی است و در صورت عدم شرکت در آزمون عملی، امکان قبولی در رشته‌‌های مذکور، وجود نخواهد داشت.

7- مراحل و ایستگاه‌های آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، دقیقا به چه صورتی است؟ تمامی مراحل و ایستگاه‌های آزمون عملی، دقیقا مطابق با فیلم راهنمای آزمون است که به زودی از طریق سایت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به آدرس لینک www.ssrc.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین این فیلم راهنما از طریق صفحه آپارات پژوهشگاه، قابل مشاهده و دانلود می‌باشد.

8- محل حوزه‌های برگزاری آزمون عملی به چه نحوی تعیین و زمان دقیق مراجعه هریک از داوطلبان جهت شرکت در آزمون عملی، چه تاریخی می‌باشد؟ محل حوزه‌ برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، برای هر یک از داوطلبان با توجه به استانی که داوطلب در زمان ثبت‌نام آزمون کنکور سراسری سال 1402 به عنوان استان محل سکونت خود مشخص کرده است، اعلام خواهد شد. همچنین محل حوزه‌های آزمون عملی در سراسر کشور و روز و ساعت دقیق مراجعه هر یک از داوطلبان به حوزه مربوطه، از طریق سایت سازمان سنجش و سایت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، در یک اطلاعیه جداگانه در تاریخ 26 تیر ماه اطلاع رسانی خواهد شد.

9- شرکت‌کنندگان در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، باید چه مواردی را در روز آزمون، همراه خود داشته باشند؟

کارت ملی و یا شناسنامه
یک قطعه عکس 4 × 3
لباس ورزشی راحت و کفش مناسب سالن
آب آشامیدنی و تغذیه (لطفا آدامس نجوید)

10- لباس شرکت‌کنندگان در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، باید چگونه باشد؟ این مورد، در سؤال قبلی، ذکر شده است (لباس ورزشی راحت و کفش مناسب سالن)

11- حجاب دختران در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، به چه صورتی باید باشد؟ آیا داوران و عوامل اجرایی برای آزمون دختران، خانم هستند؟ تمامی داوران و عوامل اجرایی آزمون در بخش دختران، خانم هستند. بنابراین، در سالن اجرای آزمون عملی دختران، نیاز نیست که داوطلبان باحجاب باشند. آنها باید با لباس ورزشی (تاپ/تی‌شرت، شلوار/شلوارک و …) و کفش ورزشی مناسب در آزمون، شرکت نمایند.

12- کارت شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، چه زمانی صادر خواهد شد؟ کارت شرکت در آزمون عملی، در محل حوزه‌های برگزاری آزمون عملی، به داوطلبان تحویل داده خواهد شد.

13- آیا آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، جدا از آزمون کنکور سراسری سال 1402 است و یا وابسته به آزمون کنکور و در قبولی داوطلبان، تأثیرگذار می‌باشد؟ این آزمون عملی، جدا و مستقل از آزمون کنکور سراسری نیست و نتیجه آزمون عملی هر یک از داوطلبان به میزان یک درس تخصصی با ضریب 12 تأثیرگذار و مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. بنابراین، تمامی داوطلبانی که تمایل دارند در لیست انتخاب رشته خود، یکی از دو رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و یا رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان و یا هر دو رشته را انتخاب کنند، حتما می‌بایست در این آزمون عملی شرکت نمایند.

14- آیا باید حتما در آزمون کنکور سراسری سال 1402 شرکت کرده باشیم، تا بتوانیم برای آزمون عملی، ثبت‌نام کنیم؟ صرفا دواطلبانی که در جلسه آزمون سراسری سال 1402، در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و یا علوم تجربی، حاضر بوده باشند، می‌توانند جهت ثبت‌نام و شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، اقدام نمایند.

15- آیا افرادی که دیپلم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تربیت‌‌بدنی دارند، می‌توانند در این آزمون عملی شرکت کنند؟ مطابق شرایط و ضوابط ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1402، دانش‌آموزان دارای دیپلم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تربیت‌بدنی نظام آموزشی جدید (نظام تحصیلی 3-3-6) که از سال 1398 موفق به اخذ دیپلم شده‌اند، در صورتی که در آزمون کنکور سراسری سال 1402 در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و یا علوم تجربی، شرکت کرده و در جلسه آزمون کنکور حاضر بوده‌اند، امکان اعلام علاقه‌مندی و شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان برای آنها مقدور خواهد بود.

16- داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته‌های علوم ورزشی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی با روش پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دارند، نیاز به شرکت در آزمون عملی دارند؟ خیر، در روش پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون)، نیازی به شرکت در آزمون عملی نمی‌باشد.

17- نتیجه آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، به چه صورتی خواهد بود؟ نتیجه این آزمون عملی به صورت نمره از طریق «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» به سازمان سنجش، اعلام خواهد شد و با اعمال نمره آزمون عملی در نمره آزمون علمی و تستی کنکور سراسری سال 1402، نمره کل جدید برای داوطلب ساخته می‌شود که در رشته‌های انتخابی علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، با این نمره کل جدید و سایر ضوابط آزمون، گزینش دانشجو انجام می‌شود. قابل ذکر است، نمره آزمون عملی همانند یک درس تخصصی با ضریب 12 در هنگام اعلام نتیجه نهایی آزمون کنکور هر یک از شرکت‌کنندگان، اثرگذار خواهد بود.

18- آیا نتایج آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، اعلام خواهد شد؟ در کارنامه نتایج نهایی آزمون کنکور سراسری سال 1402، نمره جداگانه آزمون عملی هم برای اطلاع داوطلبانی که در این آزمون شرکت‌ کرده‌اند، درج خواهد شد.

19- افرادی که به دلیل بیماری، بارداری، نداشتن شرایط جسمانی مناسب همانند: آسیب‌دیدگی و شکستگی شدن و یا غیره، نمی‌توانند در آزمون عملی شرکت نمایند، چه اقدامی می‌توانند انجام دهند؟ با توجه به اینکه، آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، صرفا یک بار در سال 1402 (تاریخ 28 لغایت 31 تیر ماه) برگزار می‌شود و آزمون مجدد، نخواهیم داشت. کلیه داوطلبانی که به دلیل نداشتن شرایط جسمانی مناسب، نمی‌توانند در آزمون عملی شرکت نمایند، به هیچ عنوان، نیاز به مراجعه حضوری به محل حوزه‌های آزمون عملی نیست و آنها می‌بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش _ بخش سامانه پاسخ‌گویی اینترنتی به آدرس لینک زیر، مشکل خود را منعکس نمایند.

www.request.sanjesh.org/noetrequest/login/

20- چرا در هنگام اعلام محل حوزه‌های برگزاری آزمون عملی برای استان‌های مختلف که بر اساس حروف الفبای نام خانوادکی داوطلبان می‌باشد، تک تک حروف الفبا ذکر نشده است؟ مکان و زمان برگزاری آزمون عملی، به صورت جدولی اعلام خواهد شد که در این جدول، آدرس دقیق حوزه برگزاری آزمون عملی در استان‌های گوناگون کشور و زمان مراجعه هریک از داوطلبان به محل برگزاری آزمون، به صورت گروه‌بندی شده و براساس حرف اول نام خانوادگی داوطلبان، (به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت شرکت‌کنندگان) اطلاع رسانی خواهد شد. به عنوان مثال، در صورتی که در این جدول، نوشته شده حروف الف – ث، شامل حروف الف، ب، پ، ت و ث می‌شود و منظور تمامی داوطلبانی است که نام خانوادگی آنها با این حرف، شروع شده است.

21- آیا امکان تغییر و جا به جایی محل حوزه برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی دانشگاه فرهنگیان، برای شرکت‌کنندگان وجود دارد؟ خیر، امکان تغییر و جا به جایی وجود ندارد. با توجه به اینکه کارت شرکت در آزمون عملی برای داوطلبان، مطابق با آدرس محل سکونتی که هنگام ثبت‌نام در آزمون کنکور سراسری 1402، ذکر کرده‌اند، صادر شده است، امکان تغییر محل حوزه برگزاری آزمون عملی وجود ندارد و صرفا در برخی موارد استثنا، مقدور خواهد بود که نیاز به صدور مجوز از سوی ستاد برگزاری آزمون عملی می‌باشد.

– فیلم آزمون عملی تربیت بدنی کنکور ۱۴۰۲

به اطلاع می‌رساند، آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و همچنین رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به شرح زیر، اجرا خواهد شد.

( مجموعه آزمون 7 خان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی)

۱. خان اول: کشش بارفیکس خوابیده در ۲۰ ثانیه
خطاها: «عدم برخورد سینه با نوار ۱۵ سانتی‌متری»، «عدم صاف شدن کامل آرنج‌ها هنگام پایین رفتن بدن» و «عدم حرکت بدن در یک راستا و به بالا و پایین»
‌‌‎‍
۲. خان دوم: دریبل فوتبال و بسکتبال
* خطاهای دریبل فوتبال: «عدم عبور از هرکدام از موانع»، «عدم استقرار کامل توپ فوتبال روی حلقه لاستیکی در پایان حرکت» و «افتادن مانع»
* خطاهای دریبل بسکتبال: «گرفتن توپ با هر ۲ دست» و «عدم استقرار کامل توپ بسکتبال روی حلقه لاستیکی در پایان حرکت»
‌‌‍
۳. خان سوم: دراز و نشست در ۳۰ ثانیه (با توپ)
* خطاها: «عدم برخورد توپ با زمین در بالای سر»، «عدم برخورد توپ با زمین بین ۲ پا»، «عدم تماس کف پاها با زمین در حین حرکت» و «حرکت کمر و عدم تماس گودی کمر با تشک در حین حرکت»
‌‌‍
۴. خان چهارم: پرش جفت از موانع
* خطاها: «سقوط موانع در اثر پرش» و «اجرای پرش با یک پا»

۵. خان پنجم: آزمون چابکی – دوی ۴ در ۹ متر (با کیسه‌های شنی)
* خطاها: «پرتاب هریک از کیسه‌های شن و عدم قرارگیری در محل استقرار»

۶. خان ششم: پرتاب توپ طبی (با ۲ دست)
* خطاها: «پرتاب توپ با دست‌های از پایین (کف دست‌ها رو به بالا)»، «پرتاب توپ با یک دست» و «سقوط داوطلب روی نیمکت خرک یا خط پرتاب»
‌‍
۷. خان هفتم: دوی ۲۵۰ متر برای آقایان و دوی ۱۵۰ متر برای بانوان (دوی رفت و برگشت در یک مسیر ۲۵ متری)

 

منابع : سازمان سنجش، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم

ممکن است شما دوست داشته باشید
1,957 نظر
  1. محمد می گوید

    سلام
    اگر کسایی که رشته تربیت بدنی الویتشون بوده و دعوت به مصاحبه شدن
    پس تکلیف بچه هایی که کرونا داشتن و نتونستن ازمون عملی رو بدن چی میشه؟؟؟

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام محمد جان
      متاسفانه با اینکه گفته شده بود کسانی که کرونا دارند یه فرصت بهشون داده میشه ولی تا این لحظه خبری نشده

  2. کوثر می گوید

    سلام میگن اسامی دبیری تربیت بدنی اعلام نشده راسته؟

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام کوثر خانم گرامی
      ببینید نظر ما اینه که مصاحبه تربیت بدنی و ابتدایی و دبیری سایر رشته ها با همه ، اگر فردی دبیری فرهنگیان قبول شده باشه که در همین مرحله اعلام شده و برای مصاحبه معرفی شدند،باز برخی از دوستان نظر دیگه ای دارند و باید منتظر بمانید تا اعلام نتایج نهایی

  3. ناشناس می گوید

    نه هنوزاسامی نیومده

  4. محمد می گوید

    تربیت بدنی امسال به صورت متمرکز هست یا مثل سال های گذشته به صورت نیمه متمرکز؟؟؟
    پارسال که متمرکز بود امسال چطوریه
    زنگ زدم سازمان سنجش میگن هنوز اسامی اعلام نشده
    مشاوران میگن اعلام شدع والا موندیم شده یا نشده
    اگر اطلاع دقیق دارید لطفا جواب بدید
    تشکر

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام محمد جان
      همین چند روز پیش ،یکی از دوستان هم که از سیستم پاسخگوی سنجش استعلام گرفته بود و مشخص شده بود که با همین نتایج رشته های خاص اعلام شده
      ولی خب باز شاید ما اطلاعی نداریم و مرجع همون سنجش هست

  5. لقمان می گوید

    سلام تو … چند لحظه پیش دیدم داشت به یکی پاسخ میداد گفت هنوز جواب تربیت بدنی نیومده

    1. پی سی کنکور می گوید

      خب پس اونا بهتر اطلاع دارند

  6. داریوش می گوید

    سلام اونایی که کرونا داشتن آزمون عملی نرفتن کی دعوت به مصاحبه میشن

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام داریوش جان
      بهتره از سنجش سوال کنید،چون سخته باز غیر از این چند روز فرصت دیگه ای برای مصاحبه پیش بیاد

  7. کورش می گوید

    سلام یعنی فعلا اسامی دعوت شدگان آموزش تربیت بدنی فرهنگیان اعلام نشده

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام کوروش جان
      ما که گفتیم اعلام شده

  8. الناز می گوید

    ببخشید ولی کی رو دعوت کردن به مصاحبه؟ من از مصاحبه های دوتا استان پرسیدم میگن تربیت یدنی معرفی نشده و کسی رو نداشتیم سنجشم پشت سرهم میگه دعوت کردم!!

  9. رها می گوید

    سلام .میگن مصاحبه تربیت بدنی هنوز اعلام نشده راسته؟؟

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام رها خانم گرامی
      مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای رشته تربیت بدنی ،در حال برگزاری هستش

  10. روح الله می گوید

    نمیشود بخدا نمیشود چطور امکان دارد من با رتبه ۱۲۰۰ ریاضی به فرهنگیان دعوت نشدم و با تراز ۸ هزار حالا چطور امکان دارد تربیت بدنی هم دعوت نشده باشم اگه رشته های دیگ فرهنگیان دعوت نشم حداقل تربیت بدنی باید باشم ازموم عملی هم خوب دادم والا بقران کسی ترییت بدنی دعوت نشده چرا میگن نتیجه ش اومده؟

    1. پی سی کنکور می گوید

      دوست عزیز
      در نتیجه اولیه که اگر فرهنگیان قبول شده باشید ،درج نمیشه گرایش ابتدایی بودید یا دبیری،فقط میزنه
      یکی از دوستان هم از سنجش استعلام کردند به همین صورت بوده که گفتیم
      باز می توایند از طریق این مطلب و لینک درج شده درخواست خودتون رو مطرح کنید :
      https://p30konkor.com/?p=17723

نظــــر شما چیه ؟

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

1- کامنت های مربوط به اشکالات و مشاوره درسی پاسخ داده نمی شود.

2- نظرات حاوی توهین، تحقیر و تمسخر به افراد یا سازمان ها دولتی یا خصوصی به هر شکلی تایید نمی شوند. 

3- نظرات شما پس از ارسال، در اولین فرصت تایید می شوند.

نکته مهم : پاسخ به کامنت ها نظر قطعی نمی باشد و توصیه می شود حتما از منابع مرجع همچون سازمان سنجش، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی اطمینان لازم را به عمل آورید.

:: ارسال کامنت به معنی پذیرفتن شرایط ارسال دیدگاه (مشاهده) می باشد. ::

X
[تام لند]