TAMLAND

alt

چجوری پرستاری قبول بشم؟

چجوری پرستاری قبول بشم؟
قبولی در رشته پرستاری

رشته پرستاری هم یکی از رشته های خوب پیراپزشکی تو دانشگاه هستش،با توجه به اینکه تو این چند ساله بیشتر دانشکده های کوچیک هم پرستاری میگیرن بازم اشباع نشده و بازار کار خوبی داره و میشه گفت از آینده خوبی برخورداره.،خب رشته پرستاری دارای سختی های خاص خودش هست و تنها کسانی می توانند دوام بیاورند که عشق و علاقه ای زیادی به پرستاری داشته باشند.

 

ضرایب هر درس برای قبولی در رشته پرستاری چقدره؟

اولین چیزی که برای قبولی در پرستاری بدونید،آشنایی با ضرایب دروس هستش،ضرایبی که واسه رشته های پیراپزشکی با ارزش هستش رو میتونید زیر ببینید:

درس تخصصی ضریب
زمین شناسی 0
ریاضیات 2
زیست شناسی ۴
فیزیک 2
شیمی 3
دروس عمومی ضریب
زبان و ادبیات فارسی ۴
فرهنگ و معارف اسلامی ۳
زبان عربی ۲
زبان انگلیسی ۲

برای قبولی در رشته پرستاری چیکار کنم؟

به هر حال حتما لازم نیس معدلتون توپ باشه،همه چی برمیگرده به خودتون و خواسته تون و اینکه چقدر براش تلاش میکنید،شما میتونید با یه برنامه ریزی درست و هدفمند پرستاری قبول بشید و این شمایی که تعیین میکنید که یه دانشگاه خوب مثلا مراکز استان ها یا دانشگاه های بزرگ ایران قبول بشی و یا یه دانشکده تازه تاسیس مثله همون مرکاز آموزش عالی سلامت که بعد فارغ التحصیلیت ببینی که چقدر تفاوت تو سطح آموزشتون بوده.

 

درصد مورد نیاز برای قبولی در رشته پرستاری چقدره؟

خب سازمان سنجش تو این زمینه آمار خاصی منتشر نمیکنه،و سایت های زیادی هم آمار منتشر میکنن که نمیشه به صورت رسمی بهشون استناد کرد،به نظر من به جای اینکه ذهنتون رو از الان درگیر آمار و ارقامی کنید که معلوم نیست برای کنکور سال بعد تغییر کنه یا نه ،اگه بازم دلتون میخواد بدونید رتبه های پزشکی چجوریه میتونید مطلب نرم افزارهای تخمین رتبه و انتخاب رشته هوشمند رو ببینید. فعلا  برای اینکه تا حدودی خیالتون راحت شه میانگین درصد دروس مختلف برای قبولی در رشته پزشکی  چند دانشگاه خوب رو با توجه به آمارهای کانون بدست آوردم.

میانگین درصد ادبیات:

میانگین درصد عربی:

میانگین درصد معارف:

میانگین درصد زبان انگلیسی:

میانگین درصد زمین شناسی:

میانگین درصد ریاضی:

میانگین درصد زیست شناسی:

میانگین درصد فیزیک:

میانگین درصد شیمی:

*این نکته رو توجه داشته باشید که این درصدها میانگین بود صرفا،شما با درصدهای یک بالا و پایین تر از این ها هم میتونید پرستاری قبول بشید ولی خب این شما هستین که تعیین می کنید که کدوم دانشگاه قبول بشید.

به زودی این قسمت آپدیت می شود

 

نکات لازم برای قبولی در رشته پرستاری

  • روی هدفتون فکر کنید و با نام خدا شروع کنید برای رسیدن بهش
  • با برنامه ریزی شروع به درس خواندن کنید
  • منابع کمک درسی خوبی تهیه کنید
  • اگر در درس ریاضی و فیزیک دچار مشکل هستید سعی کنید تا زمان کنکور درصد خود را در این درس ارتقا دهید
  • همواره روحیه خودتون رو شارژ کنید،به حرفای بقیه اهمیت ندهید،شما اگه بخواین میتونید بهترین رشته و دانشگاه رو قبول بشید،کافیه فقط اراده کنید.

شما عزیزان نیز با نظرات خود ما رو همراهی کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
597 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]