TAMLAND

alt

تکنیک ها و روش های پاسخگویی به سوالات درک مطلب زبان کنکور + جزوه pdf سوالات 10 سال اخیر

سوالات درک مطلب زبان انگلیسی کنکور از بخش های معمولا وقت گیر سوالات کنکور برای داوطلبان آزمون سراسری است، قطعا پاسخگویی به این بخش نیز دارای روش های و تکنیک هایی است که در ادامه می توانید استفاده کنید.

 می توان گفت “درک مطلب” اوج هنر نمایی طراحان کنکور است. طراحی تست های دشوار از سوی طراحان و مؤلفان و همچنین طراح زبان انگلیسی کنکور سراسری و بیش ترین میزان خلاقیت و هنرمندی این افراد معمولا به بخش درک مطلب اختصاص یافته است.

با انتخاب روشی کارآمد در پاسخ گویی به تست های این بخش از زبان انگلیسی و تداوم یافتن هدفمند آن، داوطلبان کنکور سراسری می توانند بر این مشکل غلبه نمایند.

 

جزوه درک مطلب زبان کنکور شامل :

– درسنامه جامع و مفید درک مطلب با مثالهای متنوع و کاربردی

– ۱۶ متن کنکوری و استاندارد با پاسخنامه کلیدی

– ۲۸ متن کنکوری و استاندارد با پاسخنامه کلیدی

– ۱۲ متن از کنکورهای سراسری ۹۸ (نظام جدید) با پاسخنامه تشریحی

 

مراحل پاسخگویی به سؤالات درک مطلب زبان انگلیسی کنکور

۱) پیش از خواندن متن درک مطلب و پاسخ گویی تست های آن، ابتدا تمامی تست های مربوط به این بخش را با سرعت تمام یک بار بخوانید. توجه نمائید که تنها صورت تست ها بدون خواندن گزینه های مربوطه به سرعت خوانده شود.

خواندن سریع یک متن درک مطلب حداکثر نیم دقیقه زمان برده اما با صرف نمودن چنین زمان اندکی به راحتی می توان مشخص نمود که در میان اطلاعات موجود در متن کدام اطلاعات مهم و اصلی بوده و کدام اطلاعات حاشیه ای و زائد می باشند.

 

۲) تمامی افرادی که خود را برای شرکت در امتحان های معتبر زبان انگلیسی مانند IELTS و TOEFL آماده می نمایند با اصطلاح “نگاه اجمالی “یا skimming آشنا هستند با خواندن سریع صورت تست های درک مطلب در مرحله یک ، اکنون می بایست به متن مربوطه نگاهی اجمالی نموده و آن را Skim نمود.

در این مرحله، متن را با سرعت تمام خوانده و به یاد سپردن اطلاعات مختلفی مانند تاریخ ها، نام افراد، روش انجام یک آزمایش و لازم نمی باشد. هدف از skimming فقط یافتن مکان اطلاعات مختلف موجود در متن بوده و با تصویری که از صورت سؤال ها در مرحله او در ذهن شما نقش بسته است اگر لازم است می توانید زیر شماری از واژه های متن خط بکشید.

توصیه می شود که در مرحله ،skimming نخستین جمله هر پاراگراف و نیز، آخرین جمله متن با دقت بیش تری خوانده شود زیرا نویسنده معمولا ایده اصلی هر پاراگراف و جمع بندی متن را به ترتیب در جمله نخست هر پاراگراف و آخرین جمله متن ذکر نموده است.

 

۳) در این مرحله به سراغ تست های درک مطلب بروید. در هر تست یک یا چند واژه کلیدی موجود است. آن واژه ها را یافته و مرحله “اسکن کردن “يا scanning که بررسی دقیق متن است را آغاز نمائید.

با توجه به ذهنیت قبلی که از متن در مرحله ۲ ایجاد شده است محدوده تقریبی پاسخ تست را در متن مربوطه یافته و هر یک از گزینه های تست را با توجه به آن بخش از متن بررسی نمائید. تأکید می شود که از روش “حذف گزینه های نادرست” استفاده شود.

با بکارگیری این روش، معمولا ۲ گزینه به آسانی حذف شده و پاسخ صحیح آن تست تنها یکی از ۲| گزینه باقی مانده خواهد بود. مشخص است که با کنار رفتن ۲ گزینه، احتمال صحت پاسخ گویی به آن تست دو برابر شده و اکنون یکی از ۲ گزینه باقی مانده را انتخاب نمائید که با توجه به بخش مربوطه در متن صحیح تر است. در این صورت، گزینه انتخاب شده با بالاترین احتمال ممکن همان پاسخ صحیح تست مربوطه است.

 

۴) همان گونه که می دانید، تست های درک مطلب اهمیت و ارزشی یکسان دارند. در نتیجه، منطقی می باشد که ابتدا تست های ساده تر را پاسخ داده و در صورت باقی ماندن وقت، زمان موجود به پاسخ دهی سوال های دشوارتر اختصاص یابد. به یاد داشته باشید که با این شیوه اولویت دادن پاسخ گویی به تست های ساده تر، بالاترین راندمان و عملکرد مطلوب شما در زمان موجود و با هدف کسب بیش ترین امتیاز مقدور می گردد.

نمونه تصاویری از جزوه را در زیر مشاهده می کنید، فایل کامل را در انتهای مطلب دانلود کنید:

جزوه تکنیک های پاسخگویی به سوالات درک مطلب زبان کنکور

تیپ شناسی سوالات درک مطلب زبان انگلیسی کنکور
انواع تیپ های درک مطلب زبان کنکور
متن های درک مطلب کنکور
متن های درک مطلب زبان کنکور

متن های درک مطلب زبان کنکور سراسری

نحوه جواب دادن به سوالات درک مطلب زبان کنکور

جزوه سوالات ریدینگ های زبان کنکور
درک مطلب های کنکور سراسری

 

 ادامه توضیحات را با کیفیت بالا در فایل زیر مشاهده کنید

دانلود pdf تکنیک های جواب دادن به سوالات درک مطلب زبان کنکور

تهیه کننده : دبیر گرانقدر جمال احمدی – دبیر دبیرستان های شهر بوکان

هزینه برای دانش آموزان : دعای خیر برای شخص مولف

تکنیک ها و روش های پاسخگویی به سوالات درک مطلب زبان کنکور + جزوه pdf سوالات 10 سال اخیر

 

هم چنین می توانید از جزوه درک مطلب زبان انگلیسی به زبان ساده و نحوه پاسخگویی به کلوز تست زبان کنکور دیدن کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
4 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]