TAMLAND

مدابوک

تام لند

چگونه امتحان نهایی را 20 بگیریم؟

چگونه امتحان نهایی را 20 بگیریم؟ امتحانات نهایی ارزش بسیار زیادی دارند چه در تکمیل آمادگی برای کنکور پیش رو و یا اینکه نمرات آن می تواند در سوابق تحصیلی کنکور هم نقش موثری داشته باشد. پس باید به نحوی خود را آماده کنید که استرس امتحانات نهایی را نداشته باشید و بتوانید نمره ای عالی و حتی نمره 20 را در امتحان نهایی کسب کنید.

مشکلي که ممکن است در هنگام امتحانات  نهایی براي دانش‌آموزان کنکوري پيش بيايد اين است که مطالعه براي کنکور، با مطالعه براي امتحانات تشريحی فرق مي‌کند و اين دوگانگی در خواندن دروس، ممکن است که به نظر برخی از دانش‌آموزان عزيز باعث اتلاف وقت آنان شود.

گرچه تفاوت‌هايي بين مطالعه تستی و تشريحي وجود دارد و حتي ممکن است که شما عزيزان هنگام مطالعه تشريحی، احساس کنيد که بسياري از مطالب برايتان نا آشناست، اما نگران نباشيد؛ زيرا همين مطالعه مجدد، باعث يادآوری بسياري از مطالب خواهد شد؛ به علاوه، اگر مي خواهيد واقعاً از ميزان مطالب موجود در ذهنتان مطمين شويد، کافی است تعدادي تست بزنيد؛ آنوقت خواهيد ديد که با ديدن گزينه ها و … بسياری از مطالب در ذهنتان تداعی ميشود.

اگر شما جزو آن دسته از داوطلبانی هستيد که خلاصه‌ های خوب و کاملي از دروس تان داريد، مي‌توانيد از اين خلاصه‌ها براي امتحانات دروس مورد نظر خود استفاده کنيد؛ با انجام اين کار، با يک تير، دو نشان مي‌زنيد؛ هم براي امتحانات آماده مي‌شويد و هم مطالب کنکور خود را مرور مي‌کنيد.

با 9 نکته مهم در امتحان نهایی نمره عالی کسب کنید :

شما عزيزان براي نتيجه گيري بهتر در امتحانات نهایی و نيز کنکوري که پيشِ رو خواهيد داشت، به اين نکات توجه داشته باشيد:

1 – مجموعه اي از پرسش هاي امتحانات سال های قبل را تهيه کنيد. بهترين الگو براي تمرين هاي تشريحی، پرسش هاي امتحانات نهايي سال هاي گذشته است. اين پرسشها به شما کمک خواهند کرد تا آشنايي بهتر و بيشتري با ذهن طراحان و تنظيم کنندگان امتحانات نهايي پيدا کنيد.

2 – هنگام برنامه ريزي براي امتحانات، به مباحثي که اخيراً تدريس شده است، بيشتر اهميت داده و در مقايسه با ساير مباحث، مطالعه آنها را در اولويت قرار دهيد؛ چرا که اين مطالب، کمتر دوره شده و مورد آزمون و امتحان قرار گرفته اند و ممکن است که تسلط شما بر آنها کامل و کافي نباشد؛ به همين دليل و براي اينکه مطالعه چنين مباحثي در روزهاي امتحان، باعث اضطراب و نگراني نشود، بهتر است که در اولويت مطالعه و تمرين و تکرار قرار گيرند،البته حتما به بارم بندی امتحانات نیز توجه خاصی داشته باشید.

( مشاهده بارم بندی امتحانات نهایی )

3 – در ابتدا بايد سعي کنيد که در کنار تمام جزوات پرحجم و مفيد خود، به متن کتاب درسی، تمرينات و مثال‌هاي کتاب توجه کنيد؛ حتي در عين سادگي، آنها را دوباره حل کنيد و سپس به سراغ جزوات خود و تمرينات اضافه برويد. در پايان حتماً مطمئن شويد که در کتاب درسی، مطلب، مبحث يا تمرين و مثالي از قلم نيفتاده باشد. فراموش نکنيد که در امتحانات نهايی، شيوه تصحيح و کليد سؤالات، در نمره شما بسيار تاثير ميگذارد و ملاک تصحيح کنندگان و طراحان، متن و نوشتار کتاب است.

4 – ساعت مطالعه خود را در ارديبهشت افزايش دهيد تا بتوانيد، علاوه بر انجام کارهاي دبيران و مطالعه درس‌هاي جديد، به رفع ضعف ها و دوره مطالب نيز بپردازيد؛ اما لازم است که در انتهاي هر هفته، استراحتي را نيز براي خود در نظر بگيريد تا در خرداد ماه، با همين انرژي و توان، مطالعه و تمرين و تکرار را ادامه دهيد.

5 – به خود آرامش بدهيد و سعي کنيد که منطقي باشيد. حتي اگر فکر ميکرديد که در نخستين امتحان، نمره عالي کسب خواهيد کرد، و پس از برگزاري امتحان، پيش بيني شما عملي نشد، خودتان را تحت فشار رواني قرار ندهيد؛ زيرا اين موضوع، باعث کاهش توان و انرژي شما خواهد شد و ممکن است که به خوبی از عهده امتحانات بعدي نيز بر نياييد.

6 – از قبل هيچ تصوّري نسبت به اين دوره از امتحانات‌ در ذهن خود تعريف نکنيد. تصورات قبلی که براي خودتان مي سازيد، باعث خواهند شد که تمرکز واقعي شما از بين رفته و پيشداوري شما حوزه فعاليتتان را محدود کند.

7 – به سؤالات و امتحانات سال های گذشته توجه کافی داشته باشيد؛ چرا که سؤالات امسال نميتواند تفاوت فاحشی با چند سال گذشته داشته باشد. مطالب کتابها محدود و مشخص است و شما با حل چند دوره امتحان نهايی برای هر درس، ميتوانيد به مفاهيم اصلی و کليدی آنها مسلط شويد و اعتماد به نفس پيدا کنيد. مطالعه کليد سؤالات، که مصحح بر اساس آن به پاسخ داوطلبان نمره ميدهد، ميتواند نوشتار و پاسخگويي شما را بهتر و هدفمندتر کند؛ پس تمام پاسخها را به دقت مطالعه کنيد.

( دانلود سوالات نهایی دوره های اخیر )

8 – قدر روزهاي فاصله افتاده بين امتحانات را بدانيد و از لحظه لحظه هاي آن استفاده کنيد. يک استراحت کوتاه (يکي دو ساعته) پس از هر آزمون، کافي است تا از فضاي آزمون قبلي خارج شويد و کار آماده سازي براي آزمون بعدی را آغاز کنيد.

9 – با برنامه اي منظم و دقيق پيش برويد تا امکان مطالعه بهتر براي امتحانات و کنکور فراهم شود. بدون برنامه، کم کم استرس و به هم ريختگي شما بيشتر ميشود و برخي از دروس باعث نگراني‌تان خواهند شد.

با نکاتی که گفته شد بدون شک می توانید هم در امتحانات نهایی موفق شوید و هم گام بسیار مهمی در آمادگی کنکور برداشته باشید.

 

منابع: برگرفته از نشریه پیک سنجش همراه با مختصری ویرایش

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظر
  1. محمد می گوید

    سلام ، خسته نباشد ، من در امتحان نهایی یک درس افتادم و شهریور نتونستم پاسش کنم و دی هم مطمئنم قبول نمیشم ، با توجه به این شرایط خرداد میتونم هم بقیه درس هارو ترمیم کنم و هم این درس رو پاس کنم؟؟؟؟؟؟

  2. پریماه می گوید

    سلام اگه تو امتحان نهایی یه درسی و تجدید بشیم بعد شهریور قبول بشیم از چه زمانی میتونیم دانشگاه بریم ؟

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      مثل بقیه از همون اول مهر

  3. ناشناس می گوید

    خوبه اما پیشنهاد دیگ ندارید

  4. ناشناس می گوید

    خوب بود ولی جامع نه

  5. علی حسن زاده می گوید

    عالی بود

نظــــر شما چیه ؟

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

1- کامنت های مربوط به اشکالات و مشاوره درسی پاسخ داده نمی شود.

2- نظرات حاوی توهین، تحقیر و تمسخر به افراد یا سازمان ها دولتی یا خصوصی به هر شکلی تایید نمی شوند. 

3- نظرات شما پس از ارسال، در اولین فرصت تایید می شوند.

نکته مهم : پاسخ به کامنت ها نظر قطعی نمی باشد و توصیه می شود حتما از منابع مرجع همچون سازمان سنجش، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی اطمینان لازم را به عمل آورید.

:: ارسال کامنت به معنی پذیرفتن شرایط ارسال دیدگاه (مشاهده) می باشد. ::

X
[تام لند]