TAMLAND

alt

کتاب‌های کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین کتاب کمک درسی کنکور

عده‌ای زیادی از معلمان و مشاوران معتقدند منبع سوالات کنکور فقط از محتوای کتاب‌های درسی استخراج می‌شوند بنابراین بین دانش‌آموزان که از کلاس‌های کنکور استفاده می‌کنند و یا دانش‌آموزی که فاقد چنین امکاناتی هستند فرق چندانی وجود ندارد و این وسط فقط شیوه مطالعاتی و تست‌زنی آنهاست که تعیین کننده رتبه کنکوری‌شان است. در مقابل این نظر افراد دیگری هستند که اعتقاد دارند که کتاب‌های درسی مدرسه سعی در ارائه مفهمومی مطالب به دانش‌آموزان را دارند اما برای تمرین بیشتر و کسب آمادگی لازم برای امتحانات و آزمون‌ها کامل نیستند بنابراین دانش‌آموزان برای آموزش بهتر کتاب درسی نیازمند کتاب‌های کمک آموزشی است.

 

نقش کتاب‌های کمک درسی در آموزش

کتاب‌های کمک آموزشی نقش زیادی در آموزش هر چه بهتر دانش‌آموزان برای یادگیری دروس را ایفا می‌کنند. امروزه دانش‌آموزان برای هر کتاب درسی حداقل یک کتاب کمک آموزشی تهیه می‌کنند. معمولا معیارهای دانش‌آموزان برای انتخاب یک کتاب ممکن است براساس توصیه معلم یا مشاوران متفاوت است.

 

بهترین انتشارات کدام است؟

خیلی‌ها اعتقاد دارند که الان سطح کتاب‌ها خیلی به هم نزدیک هستند! کنکوری‌ها نیاز دارند تا بتوانند از بین این همه کتاب‌های مختلف بهترین کتاب‌های کمک درسی را انتخاب کنند. انتشارات‌های مختلفی هم هستند که منابع کمک درسی کنکوری چاپ می‌کنند مثل گاج، خیلی سبز، قلم چی، مهر و ماه، الگو، مبتکران، دریافت، فاگو، شبقره و… با توجه به نیازهای دانش‌آموزان کتاب‌های کمک درسی به صورت کتاب تست، آموزش و امتحان تقسیم بندی می‌شوند.

یکی از دغدغه‌های مهم دانش‌آموزان در حین تحصیل و کنکور انتخاب بهترین کتاب کمک درسی در بین کتاب‌های کمک درسی است؛ آن قدر که تا مدت‌ها بعد شروع رقابت سنگین(کنکور)، همچنان کنکوری‌ها به دنبال بهترین کتاب، جزوه، دی وی دی و فیلم آموزشی هستند. ویژگی‌های که یک انتشارات را نسبت به سایر ناشرهای آموزشی متمایز می‌کند می‌توان به موارد، تدوین فعالیت‌های متنوع، تناسب فعالیت با سن مخاطبان، عملی بودن فعالیت‌ها به لحاظ سهولت اجرا و امکانات در دسترس، ارائه‌ی فعالیت‌های برگرفته از مسائل روزمره‌ی زندگی، توجه به پیش دانسته‌های مخاطبان برای انجام فعالیت و توجه به مسائل بومی و محیطی در فعالیت‌ها اشاره کرد.

انتخاب بهترین کتاب کمک درسی کنکور

آیا پیشنهادات سایرین می‌تواند مفید باشد

برای موفقیت در هر کاری نیازمند اجرای اصول و روش‌های جدیدی هستیم. یکی از این اصول جهت رسیدن به موفقیت این است که به سراغ افرادی برویم که این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. شما حتی برای موفقیت و پیشرفت در یک رشته ورزشی مثلا فوتبال نیز نیازمند الگو برداری و کسب تجارب از یک فوتبالیست موفق خواهید بود. مطمن باشید وجود فردی که این مسیر را قبلا با موفقیت طی کرده می‌تواند شما را به هدفتان برساند. مشاور با تجربه و موفق این مسیر را گذرانده و دیگر نیازی نیست که شما این مسیر را طی کنید. مشاور تحصیلی به جهت نقش مهمی که در موفقیت یا شکست دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر تحصیلی و شغلی خود ایفا می‌کند از اهمیت بسیار بالایی در نزد والدین و فرزندانشان برخوردار است. از طریق مشاوره تحصیلی می‌توان توانایی‌ها و نیز محدویت‌های دانش‌آموزان را شناخت و از امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد. مشاور تحصیلی می‌تواند با شناسایی دقیق استعدادهای و توانایی‌های دانش‌آموزان آنها را به سوی رشته تحصیلی مناسب راهنمایی کند. مشاور تحصیلی با همکاری معلم، خانواده و مسئولان مدرسه می‌تواند دانش‌آموزان را در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر یاری رساند.

 

برای هر درس از چند منبع استفاده کنیم

مهمترین مرحله آمادگی برای یک آزمون مثل آزمون کنکور داشتن منابع خوب و متناسب با سطح خودمان است. در واقع قدم هر کاری تهیه منابع آمادگی آن کار است. دانش‌آموزان توجه داشته باشند که برای هر درس فقط از یک منبع داشته باشید، این مسله خیلی مهم است، داشتن دو کتاب برای یک درس می‌تواند خیلی مشکل‌ساز باشد و شما را دچار سردرگمی می‌کند و اجازه نمی‌دهد درس را به خوبی یاد بگیرید. یک کتاب خوب داشته باشید و همان را خوب و عالی بخوانید مطمن باشید همه چیز خوب پیش خواهد رفت. دانش‌آموزان سعی کنند کتاب‌های مخصوص خودشان و متناسب با سطح خود را انتخاب کنند. مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی برای قبولی در کنکور کارساز نخواهد بود بلکه می‌بایست استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی را به عنوان مکملی در کنار کتاب‌های درسی قرار دهید. برای هر درس یک تا دو منبع کافی است اگر برای هر درس از چند منبع استفاده کنید باعث می‌شود که استرس زیادی در مقابل اینکه تمام منابع را که انتخاب کرده‌اید تمام میکنید یا آیا از منابعی که استفاده می‌کنید سوال از آن طرح می‌شود یا نه. پس بهتر است که به جای اینکه وقت خود را صرف خرید و انتخاب منابع کنکور مختلف کنید از یک یا دو منبع مطمئن استفاده کرده تا بتوانید به موقع آن‌ها را به اتمام برسانید.

 

چطور از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنیم

مهم‌تر از خود منابع استفاده کردن از آنها و چطور استفاده کردن از آنهاست، بعضی از دانش‌آموزان هستند با کتاب‌های ضعیف‌تر نسبت به کتاب تست‌‌های کمک آموزشی توانسته‌اند به موفقیت‌ها بیشتری دست یابند، چون با تلاش کردن، از همه امکانات و داشته‌هاشون به بهترین شکل ممکن استفاده کرده‌اند. پس به جای اینکه برای پیدا کردن منابع خوب از این سایت به آن سایت و از زبان کسانی که رتبه‌های تک رقمی کسب کرد‌ه‌ یا نظر این مشاور و آن مشاور در مورد منابع کتاب کنکور وقت خود را تلف کنند و هر کس هر منبعی را معرفی کرد خرید کنند، وقت و انرژی رو صرف درس خوندن و بیشترین استفاده را از داشته‌هیتان کنید. برای استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی باید به چند مورد توجه کرد که به آنها اشاره می‌کنیم؛

پس از مطالعه کامل کتاب درسی درسنامه را خوب و به طور کامل ممطالعه کنید

روی منابع کمک درسی دچار شک نشوید و نکات را تا آخر بخوانید

دچار تعدد منابع نشوید یک منبع مهم و اصلی را برای یک کاربرد خاص تا آخر پیش ببرید

تمرینات سوالات و تست‌ها مهم‌تر هستند بنابراین بیشتر تمرین کنید

از پاسخنامه درست استفاده کنید. پاسخنامه فقط برای چک کردن جوابتان نیست و پس از حل سوال حتما روش حل سوال را در آن با دقت چک کنید؛ زیرا شاید روش‌ بهتری از سمت کتاب ارائه شده باشد یا اصلا شما به طور شانسی سوال را پاسخ داده‌اید

همچنین دانش‌آموزان و کنکوری‌ها می‌توانند برای تهیه کتاب‌های کمک آموزشی به سایت گاج مارکت مراجعه کنند و کتاب مورد نظر خود را در آنجا با بالاترین سرعت تهیه کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]