TAMLAND

مدابوک

تام لند

شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد ۱۴۰۳ (انصراف از روزانه-شبانه-پیام نور و آزاد)

شرایط نحوه انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور ۱۴۰۳
شرایط انصراف دانشجویان و تحصیل مجدد در دانشگاه روزانه کنکور 1403

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ ،به زودی فرآیند ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ آغاز می شود. هر سال به غیر از دانش آموزان دوازدهم و پشت کنکوری که متقاضی شرکت در آزمون سراسری هستند ،گروه دیگری نیز که شامل برخی از دانشجویان است ، می خواهند از دانشگاه انصراف داده و مجددا خود را برای شرکت مجدد در کنکور سراسری ۱۴۰۳ آماده کنند، در این مطلب شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور 1403 را به نقل از سازمان سنجش و دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ تشریح خواهیم کرد.

– نحوه انصراف دانشجویان روزانه برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳

– نحوه انصراف دانشجویان غیر روزانه (شبانه، پیام نور،خودگردان ،آزاد، غیرانتفاعی) برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳

بند ب شرایط کنکور ۱۴۰۳ :

پذيرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسري سال ١٤٠٢ ميتوانند در آزمون سراسري سال ١٤٠٣ ثبتنام و شركت كنند. درضمن متقاضيان مذكور و نيز دانشجويان در حال تحصيل در دوره روزانه و غير روزانه (نوبت دوم »شبانه ،« دانشگاه آزاد اسلامي، مجازي، شهريه پرداز و پرديس خودگردان، پيام نور و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي) همه مقاطع تحصيلي اعم از كارداني (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسي (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسي ارشد (پيوسته و ناپيوسته) و دكتري عمومي يا تخصصي، براي شركت در آزمون سراسري سال ١٤٠٣ به شرط نداشتن مشكل نظام وظيفه (براي برادران) ميتوانند هم زمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصيل براي شركت در آزمون سراسري سال ١٤٠٣ ثبت نام كنند و در صورت قبولي، بايد از رشته قبلی خود انصراف داده و انصراف قطعي از رشتة قبلي را به دانشگاه جديد محل تحصيل خود ارائه دهند. لازم به توضيح است كه اين دسته از متقاضيان حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته محل قبولی قبلی خود را ندارند و همچنين دانشجويان شاغل به تحصيل مقطع كارداني (فوق ديپلم) كه حداكثر تا تاريخ 1403/6/31 فارغ التحصيل ميشوند، براي ثبت نام و شركت در اين آزمون نياز به انصراف ندارند.

تبصره 1 :  دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيدرجايي، دارندگان مدرك تحصيلي كارشناسي و بالاتر و همچنين دانشجويان داراي تعهد به دستگاههاي اجرايي كشور و بورسيه مجاز به ثبت نام در آزمون اختصاصي پذيرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگيان نيستند.

تبصره 2: دانشجويان دوره هاي فوق كه از معافيت تحصيلي استفاده ميكنند، به منظور ثب تنام و شركت مجدد در آزمون سراسري لازم است به ضوابط مربوط به مقررات وظيفه عمومي توجه و براساس آن ضوابط اقدام كنند.

تبصره 3: دانشجويان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آيين نامه آموزشي و همچنين دانشجويان دوره كارشناسی كه مدرك معادل كارداني (اعم از كارداني عمومي و يا كارداني) را دريافت كرده اند نيز مانند مقررات مربوط به دانشجويان انصرافی پس از تسويه حساب كامل با مؤسسه ذيربط و همچنين اداره كل امور دانشجويان داخل و صندوق رفاه دانشجويان وزارت ذيربط و در صورت نداشتن مشكل نظام وظيفه (براي برادران) حق ثبت نام داشته و محدوديتي در انتخاب رشته ندارند. اين دسته از متقاضيان ميتوانند تمامي تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصيلات خود به صورت يكجا به انجام برسانند.

تبصره 4: دانشجويان دوره هاي فوق كه از معافيت تحصيلی استفاده ميكنند، به منظور ثبتنام و شركت مجدد در آزمون سراسری لازم است به ضوابط مربوط به مقررات وظيفه عمومي توجه و براساس آن ضوابط اقدام كنند.

مطلب پیشنهادی : راهنمای جامع تحصیل مجدد در رشته های پزشکی با مدرک کارشناسی و ارشد و دکترا

– فرم شماره 2 انصراف از دانشگاه و ثبت نام در کنکور 1403

فرم شماره 2 انصراف از دانشگاه و ثبت نام مجدد در کنکور 1403

دانلود فرم انصراف قطعی جهت شرکت در کنکور 1403

(به صورت pdf با کیفیت بهتر)

– برخی از سوالات متداول انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳

من دانشجوی پیام نور هستم،آیا برای شرکت در ۱۴۰۳ باید انصراف دهم؟

خیر دانشجویان غیر روزانه همچون (دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های پولی)،نیازی به انصراف در اسفندماه 1402 ندارند،بلکه این افراد همانند سایر داوطلبان در کنکور 1403 شرکت می کنند و در صورت قبولی نهایی که نتایج کنکور 1403 در شهریور 1403 اعلام می شود، به دانشگاه پیام نور مراجعه کرده و انصراف می دهید، البته لازم به ذکر است از نظر نظام وظیفه نیز نباید مشکلی داشته باشند.

 

در کنکور 1402 دانشگاه روزانه قبول شدم، آیا می توانم انصراف دهم و مجددا در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنم؟

طبق قانون جدید؛ دانشجویان روزانه نیز بدون انصراف می توانند در کنکور سراسری 1403 ثبت نام کنید و پس از قبولی قطعی انصراف دهید.

 

شرایط نظام وظیفه برای دانشجویان انصرافی شرکت کننده در کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟

برای اطلاع دقیق از جزئیات نظام وظیفه می توانید از دو مطلب قوانین نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۳ را بخوانید.

 

چنانچه در رابطه با این مطلب سوالی دارید،می توانید از قسمت کامنت های زیر استفاده کنید . هم چنین برای بررسی بیشتر می توانید،مطالب (مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ – شرایط شرکت در کنکور ۱۴۰۳ – زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳)را بخوانید.

 

منابع : سازمان سنجش

ممکن است شما دوست داشته باشید
1,886 نظر
  1. no way می گوید

    سلام ممنون که حمایت میکنین . راستی قرار شد تا جمعه ریپلای بزنین مرسیی

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      عذرخواهیم
      کامنت شما مربوط به ایست خدمت بود؟

      1. no way می گوید

        سلام کامنتم این بود گفتین تا جمعه نظرمونو ریپلای میزنیم. ببخشید زحمت دادم…
        (((بنده امسال (کنکور 1402) توی دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم. اما قبل از اینکه در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم،دفترچه اعزامم رو گرفتم(شهریور 1402) و تاریخ اعزام هم 1 آبان ماه نوشته بود.حتی واکسن هاشم زدم و معاینه هاشم انجام دادم. ولی قبل از 1 آبان ماه که تاریخ اعزامم بود در دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و ایست خدمت زدن برام (چون دوستام گفتن غیبت میخوری اگه درخواست سربازی ندی به خاطر همین انجام دادم نمیدونم واقعا واجب بوده یا نه)
        سوالاتی که ازتون دارم:
        1- با توجه به این که من یه بار تاریخ اعزام گرفتم و ایست خدمت زدم دوباره بهم اجازه میدن که توی شهریور 1404 دفترچه اعزام بگیرم؟(چون گفتین بعد از انصراف یه سال فرصت دارم و مثلا اگه بهم تا 15 شهریور 1404 فرصت یکساله بدن و نتایج کنکور 1 مهر بیاد باید برم موقتا دفترچه بگیرم تا نتایج بیاد )
        2-اگه پاسخ شما به سوال قبلی من بله هست و من دوباره میتونم تاریخ اعزام بگیرم، آیا موقع گرفتن دفترچه اعزام باید دوباره واکسن هاشو بزنم و معاینه شو انجام بدم؟ کاغذ های واکسن و معاینه قبلی رو نگه داشتم اونا رو قبول میکنن؟ آخه تازمانی که واکسنارو نزدی اون کاغذو نمیدن بهت (بنده همون کاغذ که میگم تاریخ اعزامم روش نوشته شده بود رو از پلیس +10 گرفتم)
        3-بنده منظورم از دفترچه اعزام که توش تاریخ اعزام زدن. همون کاغذیه که جنسش مقوایی هست و روشم نوشته (برگه آماده به خدمت مشمولان خدمت وظیفه عمومی)عکسمم زدن روش

        ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدین واقعا همیشه بهترین راهنمایی کردید.
        با 096480 هم تماس گرفتم با سه تا شهر هم تماس گرفتم ولی متاسفانه خیلی بی سواد و بد اخلاق بودن . فک کن طرف نمیدونست بعد از انصراف اول میشه یه سال پشت موند.

        1. پی سی کنکور می گوید

          سلام
          اونچه که ما متوجه شدیم
          شما برای اینکه بدونید دوباره واکسن نیاز هست یا خیر، باید از اون مرکز پزشکی سوال کنید، برخی از واکسن ها وقتی بکبار زده بشه کافیه
          برخی هم ممکنه نیاز بشه
          و اینکه شما در صورت انصراف، یکسال وقت دارید دانشگاه قبول بشید یا اینکه اعزام بشید، بهتر وقتی انصراف بدید که از قبولی دانشگاه دیگه مطمئن باشید
          و اینکه متوجه نمیشیم، در 1404 چرا بهتون دفترچه اعزام ندن دوباره؟ خب اگر از دانشگاه انصراف بدید و قصد اعزام داشته باشید، دوباره همین مسیر رو طی می کنید و واقعی اعزام میشید
          باز می توانید از سایر منابع هم تحقیق کنید

  2. کجوری می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده قبولی روزانه ترم ۶ دانشگاه دولتی هستم اگه انصراف یا اخراج بشم این ترم آیا فرجه یک ساله میگیرم و بخوام کنکور سال اردیبهشت یا تیر ۱۴۰۴ بخوام کنکور بدم مشکلی ندارد جواب انتخاب رشته ها یکذره بیشتر از فرجه یکساله بشه یا نه(تیر ۱۴۰۳ انصراف بدم ) و در صورت قبولی مجدد دانشگاه روزانه نیازی به پرداخت پول هست ؟

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      در صورت انصراف بله مشکلی نیست، ولی به نظرمون اوایل مهر انصراف بدید بهتر هست که تا یکسال بعدش فرصت داشته باشید
      در مورد هزینه هم چیزی که عرف هست این بوده که هزینه ای گرفته نمیشه در صورت قبولی روزانه، با این حال مرتب بخشنامه هایی میاد که ممکنه ما ازش اطلاع نداشته باشیم
      اما در صورت اخراج این بند زیر در قوانین نظام وظیفه هستش :
      «دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نیستند به جز افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند.»
      https://p30konkor.com/%DA%A9%D8%AF-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D9%88%D8%B8%DB%8C%D9%81%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/

      باز تحقیق کنید از سایر منابع

  3. کوروش می گوید

    سلام توی کد ۹ نوشته دانشجوی انصرافی در سنوات اولیه تحصیلی. تا یک سال فرصت داره تو کنکور ثبت نام کنه.
    میخواستم بدونم سنوات اولیه تحصیلی یعنی چی؟ مثلا من الان ترم دوم پیام نورم. آیا سنوات اولیه تحصیلی من تموم شده . اگه تموم نشده کی تموم میشه؟یعنی تا کی سنوات اولیه تحصیلی من تموم نشده و میتونم انصراف بدم؟

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      نگران نباشید مشکلی نداره
      تفسیرهای مختلفی از قوانین نظام وظیفه میشه
      باز حتی اگر دانشجو مشکلی نداشته باشه، جتی ترم آخر هم انصراف بده به احتمال خیلی زیاد مشکلی پیش نمیاد، حالا شما که مشکلی ندارید

  4. سعید می گوید

    من دانشجوی روزانه پرستاری هستم و مرخصی گرفتم و می‌خوام کنکور بدم ولی توی شرایط ثبت نام کنکور نوشته شده دانشجو نباید تعهد خدمت داشته باشه
    ولی اول ثبت نام امسال یه فرمی پر کردیم همگی برای تعهد خدمت که فرم شماره ۴ بود و تعهد خدمت به مدت دو برابر تحصیل بود
    می‌خوام بدونم الان این فرم مشکلی ایجاد نمیکنه در کنکور مجدد من در حین دانشجویی؟؟
    به خدا جواب بدید

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      نه منظورش این تعهد نیست
      رشته های بورسیه منظورشون هست، و گرنه مانعی برای دانشجوی روزانه نیست
      هر کسی که روزانه درس بخونه بعدا برای اینکه مدرکش آزاد بشه باید چند سال خدمت کنه در کشور یا پول بده مدرکش رو آزاد کنه و این با رشته های بورسیه بحثش کاملا جداست
      باز چک کنید ببینید کدرشته شما تعهدی بوده یا خیر

  5. کریم می گوید

    سلام من پسر هستم متولد تیر 1383. کنکور 1401 کنکور اولم بود. الان ترم دوم پیام نور هستم.میخواهم برای 1404 بخوانم. شهریور ماه 1403 یعنی 6 ماه بعد انصراف خواهم داد برای اینکه در کنکور 1404 شرکت کنم.
    سوالاتم اینها هست:
    1- اگر در کنکور 1404 ، در ورودی بهمن قبول شوم چه کنم ؟ با توجه به اینکه اگر بنده در شهریور 1403 انصراف دهم در شهریور 1404 فرصت یک سالم تمام میشود.
    2- آیا میشود در بهمن 1403 از دانشگاهم انصراف دهم؟ تا بتوانم در کنکور 1404 در دانشگاه ورودی بهمن ثبت نام کنم؟ (بنده ترم اول را با مرخصی تحصیلی تمام کردم و ترم دوم را نیز با مرخصی تحصیلی میخوانم) با توجه به اینکه فقط دو ترم مرخصی تحصیلی میدهند بنده اگر بخواهم ترم سوم را هم بخوانم تا در بهمن انصراف دهم باید انتخاب واحد بکنم؟
    3- آیا هزینه انصراف من در صورتی که شهریور 1403 انصراف دهم یا بهمن 1403 فرقی خواهد کرد؟ آخه شنیده ام در هر صورت باید موقع انصراف باید پول ترم های باقیمانده را بپردازی. که در اینصورت هزینه ها فرقی نمیکند.
    4-به نظرتان راه انصراف از دانشگاه و یک سال پشت کنکور ماندن راه مطمعن و قانونی هست؟ و این روش را برای 1404 هم میتوان استفاده نمود یعنی با خیال راحت شروع کنم برای 1404 یا احتمال دارد نشود؟ من از دانشگاه پیامنورم پرسیدم و گفتند همچین چیزی نیست و باید مستقیم سربازی بروی (برای اولین بار میخواهم انصراف دهم)
    ممنون میشوم راهنمایی ام کنید تا به حال چندین بار سوالات مختلفی از سایتتان پرسیده ام و هر بار با حوصله و مهربانی پاسخم رادادید. واقعا ممنونم ازشما.ممنون میشوم با شماره پاسخ بدهید تا بتوانم جواب ها را تفکیک کنم . حسابی زحمت دادم ببخشید

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      عذرخواهی بابت تاخیر
      پاسخ سوالاتتون رو گرفتید؟ یا خیر هنوز

      1. کریم می گوید

        سلام خیر هنوز ممنون کریم

    2. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      1- دفترچه تحویل میدید، تمدید می کنید تاریخ اعزام رو، نهایتا اگر اعزام بشید ایست خدمت میخورید
      2- ترم 4 میشید درسته؟ فکر نمی کنیم مشکلی باشه مادامی که انتخاب واحد کردید و از نظر دانشگاه دانشجو باشید
      3- از هزینه ها اطلاعی نداریم، باید در گوگل سرچ بفرمایید
      4- شما از تاریخ انصراف یکسال وقت دارید یا دانشگاه برید یا خدمت
      با این حال اگر خیلی استرس دارید یه گزینه هم میتونه این باشه که هر وقت به صورت قطعی از قبولیتون مطمئن شدید در رشته جدید، اونموقع از رشته قبلی انصراف بدید

  6. بنده خدا می گوید

    سلام چنتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین
    من پسرم و امسال سال چهارمه که کنکور میدم
    دانشگاه پیام نور دو ترم مرخصی گرفتم تا برای کنکور بخونم،سوال اولم اینکه اگ یه سال دیگ هم بمونم پشت کنکور امکانش هست؟من تا بحال انصراف ندادم
    مثلا ترم ۴ همزمان با کنکور ۱۴۰۴ که من رشته مورد علاقم قبول شدم انصراف بدم؟از لحاظ خدمت سربازی میگم؟سوال دومم اینکه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد و ثبت نام نکردن اون به منزله انصراف و … که نیس؟فقط انتخاب رشته اینترنتی کردم
    ممنون

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      عذرخواهی بابت تاخیر
      تا آخر وقت جمعه شب پاسخ داده میشه

      1. بنده خدا می گوید

        ممنون

    2. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      شما الان ترم چند هستید؟
      مورد دوم هم تا جایی که ما اطلاع داریم، خیر صرف انتخاب رشته به منزله انصراف نیست

      1. ناشناس می گوید

        سلام
        ترم ۲

        1. پی سی کنکور می گوید

          خب شما هر وقت قبول شدید انصراف بدید اینطوری بهتر هست و اونموقع هم که ظاهرا ابتدای ترم 5 میشه که انصراف میدید و مشکلی نیست
          حالا یا مرخصی بگیرید یا انتخاب واحد کنید

          1. ناشناس می گوید

            دمتون گرم

          2. مهراد می گوید

            سلام بنده هم مثل ایشون هستم یعنی ترم اول رو با مرخصی تحصیلی خوندم و الان هم ترم دومم و مرخصی تحصیلی گرفتم(رشته اقتصاد پیام نور). بنده میخوام کنکور ۱۴۰۳ بدم ولی اگه قبول نشدم واسه ۱۴۰۴ پشت بمونم.
            ۱-سوال اول اینکه اگه قبول نشم امسال میتونم ترم سه و چهار رو هم بخونم و بعد از اینکه ۱۴۰۴ قبول شدم انصراف بدم؟(چون تو قانون نوشته تو سنوات اولیه باید انصراف بدی میگم مشکلی پیش نمیاد؟ ترم دوم رشته اقتصاد پیام نور هستم)
            ۲-میشه ترم سه و چهار رو هم مرخصی تحصیلی بگیرم؟یعنی بهم مرخصی تحصیلی میدن؟(ترم اول و دومم رو مرخصی تحصیلی گرفتم)

            1. پی سی کنکور می گوید

              سلام
              بله مشکلی پیش نمیاد
              فقط برای ترم های بعد اگر مرخصی ندادن، انتخاب واحد کنید حتما
              معمولا بیشتر از 2 ترم رو ندیدیم، باز از دانشکده سوال کنید

نظــــر شما چیه ؟

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

1- کامنت های مربوط به اشکالات و مشاوره درسی پاسخ داده نمی شود.

2- نظرات حاوی توهین، تحقیر و تمسخر به افراد یا سازمان ها دولتی یا خصوصی به هر شکلی تایید نمی شوند. 

3- نظرات شما پس از ارسال، در اولین فرصت تایید می شوند.

نکته مهم : پاسخ به کامنت ها نظر قطعی نمی باشد و توصیه می شود حتما از منابع مرجع همچون سازمان سنجش، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی اطمینان لازم را به عمل آورید.

:: ارسال کامنت به معنی پذیرفتن شرایط ارسال دیدگاه (مشاهده) می باشد. ::

X
[تام لند]