TAMLAND

alt

فهرست کد نظام وظیفه کنکور اردیبهشت و تیر ۱۴۰۳ + (کد نظام وظیفه دوازدهم، پشت کنکوری ها و دانشجویان انصرافی)

کد نظام وظیفه برای کنکور 1401 سراسری 
کد های نظام وظیفه کنکور

نظام وظیفه همواره یکی از موارد مهم در ثبت نام داوطلبان پسر در کنکور سراسری می باشد، و در توضیحات دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ بخشی به معرفی کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری 1403 برای داوطلبان مرد اختصاص دارد.

اطلاعیه مهم :

تغییر (توجه شماره 3)

3- بر اساس دادنامه شماره ۱۴۳۸ به تاریخ ۱۴۰۱٫۸٫۱۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مقطع کاردانی مشمول در مقاطع کارشناسی پیوسته کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته و نیز فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی مشمول در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری پیوسته بلامانع است و میتوانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مشمول در مقطع پایینتر و همطراز و مقطع تکراری ممنوع است.

– مقررات وظیفه عمومی داوطلبان کنکور سراسری کنکور ۱۴۰۳

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران متقاضیان «مرد» لازم است در زمان پذیرش در دانشگاه قبول قطعی و ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ یکی از شرایط زیر را داشته باشند و کد مربوط را در بند ۱۱ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

کد نظام وظیفه 1) داشتن کارت پایان خدمت هوشمند

کد نظام وظیفه 2) داشتن کارت معافیت دائم هوشمند کفالت ،پزشکی ایثارگران و موارد خاص

کد نظام وظیفه 3) مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت پزشکی کفالت در مدت اعتبار آن

تبصره: در صورت قبولی این افراد باید مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمایند.

کد نظام وظیفه 4) مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ معافیت تحصیلی دانش آموزی دریافت کرده و تا تاریخ ۱۴۰۳٫۶٫۳۱ در سنوات مجاز تحصیلی حداکثر تا ۲۰ سالگی تمام فارغ التحصیل میشوند.

کد نظام وظیفه 5) دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت قبل از ۱۸ سالگی تمام موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳- شده باشند به شرط نداشتن غیبت

توضیح : دانش آموزانی که در سن ۱۷ سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به دریافت دیپلم میشوند. چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (۱۸) سالگی تمام وارد دانشگاه شوند مجاز به ادامه تحصیل هستند؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود مگر اینکه در مهلت شش ماه خود را معرفی کرده و بدون غیبت به خدمت اعزام و یا دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.

کد نظام وظیفه 6) کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حضوری و پیوسته دانش آموزان عادی به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.

کد نظام وظیفه 7) کارکنان وظیفه ای که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ ۱۴۰۳٫۶٫۳۱ به پایان میرسد این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه کنند.

کد نظام وظیفه 8) کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل

کد نظام وظیفه 9) دانشجویان انصرافی در صورتی که در سنوات اولیه تحصیلی موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً از تاریخ ۱۳۹۰٫۸٫۲۲) به بعد از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

کد نظام وظیفه 10) فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط میتوانند در رشته هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل نمایند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت آن رشته (رشته تحصیلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

– تذکرات مهم کدهای نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری 1403

1- مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در آن معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نیستند.

2- دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نیستند به جز افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند.

3- بر اساس دادنامه شماره ۱۴۳۸ به تاریخ ۱۴۰۱٫۸٫۱۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مقطع کاردانی مشمول در مقاطع کارشناسی پیوسته کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته و نیز فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی مشمول در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری پیوسته بلامانع است و میتوانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مشمول در مقطع پایینتر و همطراز و مقطع تکراری ممنوع است.

4- ترخیص سربازان حین خدمت صرفاً جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست.

5- دانشجویان مقاطع کارشناسی و بالاتر پیوسته که با دریافت مدرک مقطع پایین تر از ادامه تحصیل انصراف و یا اخراج می شوند تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نیستند مگر با رعایت تبصره ۱ ماده ۷ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مشروط به رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه مقطع فارغ التحصیل شده مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر شناخته شوند یعنی مقطع معادل کاردانی را حداکثر در ۲٫۵ سال فارغ التحصیل شده باشند.

6- کارکنان وظیفه سربازان حین خدمت مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد.

7- همه پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ملزم هستند جهت دریافت مجوز ثبت نام در دانشگاه از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ شهرستان محل قبولی دانشگاه نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقاطع کاردانی ۲٫۵ سال کارشناسی پیوسته ۵ سال کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال و دکترای پیوسته ۸ سال است.

منبع : دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ منتشر شده توسط سازمان سنجش

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
1.1K دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]