TAMLAND

alt

بهترین انتخاب رشته کنکور در ۱۰ مرحله

 

انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری برای متقاضیان ورود به دانشگاه های مختلف در گروه آزمایشی ریاضی و تجربی و انسانی تا چند هفته دیگر آغاز میشود. البته انتخاب رشته برای رشته های بدون کنکور چندین روز پیش آغاز شده بود. اما درمورد انتخاب رشته بر اساس کنکور، کلیه داوطلبان میتوانند درصورت داشتن شرایط لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری (مجاز بودن)، در زمان تعیین شده اقدام کنند.

بعد از پایان کنکور سراسری دانش آموزان باید سراغ انتخاب رشته اصولی کنکور رفته که در این مرحله چالشهای متفاوتی مثل انتخاب بهترین مشاور یا بهترین پکیج انتخاب رشته وجود دارد. هر ساله پس از پایان کنکور، همایش و تبلیغات زیادی برای رشته های انسانی، ریاضی و تجربی و همچنین هنر و زبان انگلیسی برگزار میشود تا دانش آموزان این رشته ها بتوانند زیر نظر مشاوران، انتخاب رشته خوب و درستی را تجربه کنند.

 

آیا به مشاور انتخاب رشته نیاز داریم؟

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و سراسری دارای نکات زیادی است که البته اکثر آنها در دفترچه سازمان سنجش ذکر شده است؛ اما جدای از نکات دفترچه انتخاب رشته، دانش آموزان باید از اطلاعات دیگری هم برخوردار باشند. اطلاعاتی از قبیل علاقه و استعداد، همخوانی رشته دانشگاهی مورد نظر با شخصیت دانش آموز، بازارکار و آینده شغلی رشته ها، احتمال قبولی براساس رتبه، نحوه چینش رشته و دانشگاه های مختلف در جدول انتخاب رشته و …. که بهتر است برای کسب این اطلاعات از مشاور انتخاب رشته کمک بگیرید.

 

بهترین مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری

این روزها که بازار کنکور و انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری و قبولی در دانشگاه حسابی داغ است، مراکز مشاوره تحصیلی نیز سعی در استفاده حداکثری از این بازار دارند. اما متاسفانه بیشتر این موسسات تنها با هدف کسب سود تاسیس شده و نگاهی کاملا مشتری محور به دانش آموز دارند. اگرچه مسائل مالی در هر کسب و کاری مهم است؛ اما اینکه تنها هدف آنها افزایش سود باشد، به این معنی است که انتخاب رشته اصولی دانش آموزان اهمیت چندانی برای مشاوران این موسسات ندارد. دیگر مشکل این مراکز نوپا این است که دانش لازم را در زمینه مشاوره انتخاب رشته کنکور ندارند و صرفا با تکیه بر روشهای تجربی که طی چندین سال آزمون و خطا کسب کرده اند، به راهنمایی و مشورت با دانش آموزان میپردازند. درحالیکه مشاور انتخاب رشته باید از مسائل زیادی مانند وضعیت بازارکار هر رشته و همچنین شخصیت و علایق دانش آموز آگاه باشد و به آنها توجه کافی را داشته باشد.

در موارد زیادی مشاهده میشود که مشاور انتخاب رشته کنکور دانش آموز را به رشته های پرطرفدار یا دانشگاه های برتر سوق میدهد؛ با این تصور که رشته های پرطرفدارتر، برای همه دانش آموزان مفید و موثر خواهد بود. البته قبولی دانش آموزان در این رشته ها، باعث میشود این مشاوران نیز رزومه بهتری برای سالهای آینده خود و جذب مشتریان بیشتر داشته باشند. درحالیکه ممکن است دانش آموز اصلا علاقه ای به تحصیل در این رشته ها نداشته باشد. بنابراین اگر قصد انتخاب مشاور انتخاب رشته خوب را دارید، پیشنهاد ما این است که نهایت دقت را به کار بگیرید تا به دام افراد سودجو و غیرمتخصص نیفتید. ما نیز در ادامه به بررسی یکی از بهترین روش های انتخاب رشته کنکور میپردازیم که نکات منفی که در این مقاله به آنها پرداخته بودیم را نقض کرده و با خدمات متمایز و بی نظیرش، رضایت تعداد زیادی از دانش آموزان و والدین را بدست آورده است.

انتخاب رشته کنکور علی میرصادقی

انتخاب رشته کنکور به سبک علی میرصادقی

دکتر علی میرصادقی، بهترین مشاور تحصیلی ایران در سال 2015 از نگاه مجله Corporate Vision و دارای 19 سال سابقه انتخاب رشته کنکور و تنها ایرانی عضو SEC (انجمن مشاوران تحصیلی جهانی) یکی از بهترین روشها را برای آشنایی با رشته های دانشگاهی و انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری ابداع کرده است. این پکیج انتخاب رشته کنکور در 10 مرحله و بر اساس شناخت تیپ شخصیتی دانش آموزان و مشاوره های تخصصی توسط مشاوران مورد تایید علی میرصادقی انجام میشود. این روش، بهترین و جامع ترین روش مشاوره برای انتخاب رشته تجربی و ریاضی و انسانی میباشد که توسط علی میرصادقی و مشاوران متخصص در دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا انجام میشود.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری در ۱۰ مرحله

قدم اول: از آنجایی که بیشتر دانش آموزان شناخت کافی از شخصیت خود ندارند، اکثرا به دنبال رشته های پرطرفدار گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی و انسانی میروند. درحالیکه اگر از درون خود و علایق خود آگاه باشند، انتخاب رشته اصولی تری خواهند داشت. بنابراین در قدم اول از انتخاب رشته کنکور بارسا، ۴ آزمون روانشناسی از دانش آموز گرفته میشود تا شخصیت و علایق شغلی اش مشخص گردد.

قدم دوم: این مرحله شامل معرفی رشته ها توسط ویدئوهایی ست که توسط دپارتمان بارسا و بوسیله صاحبان کسب و کارهای مرتبط با هر رشته دانشگاهی ضبط شده. با مشاهده این ویدئوها، درباره بازار کار و آینده شغلی رشته های مختلف اطلاعات جالب توجهی را بدست خواهید آورد. برای اینکه رشته ای از قلم نیفتد، مشاوران بارسا در ۴ کارگاه انتخاب رشته مجزا، رشته های ریاضی، تجربی و انسانی و رشته های شناور را برای دانش آموزان موشکافی میکنند.

قدم سوم: سپس مشاوران بارسا به تحلیل آزمونهای روانشناسی مرحله اول پرداخته و در مراحل بعدی، رشته های تحصیلی مرتبط را بر اساس این آزمون ها به شما پیشنهاد خواهند داد. همچنین دکتر علی میرصادقی در یک کارگاه غیرحضوری از دیدگاه روانشناسی به تحلیل این آزمون ها میپردازند تا شناخت شما از خودتان بیشتر شود.
همچنین در کارگاه سواد انتخاب رشته و آینده پژوهی اطلاعات منحصر به فردی درباره آینده رشته های دانشگاهی در ایران و جهان و اینکه کدام رشته ها در آینده حذف خواهند شد، به دانش آموزان داده میشود. همچنین اطلاعات مهم و کلیدی دفترچه انتخاب رشته نیز توسط دکتر میرصادقی تشریح میشود.

قدم چهارم: سپس نوبت به انتخاب رشته کامپیوتری میرسد که مرحله مهمی است و در آن بر اساس نرم افزار انتخاب رشته، محدوده رشته و شهر قبولی دانش آموز تخمین زده میشود. این روش به دانش اموزان کمک میکند با رشته و دانشگاه هایی که احتمال قبولی در آنها را دارند، بیشتر آشنا شوند و هنگام انتخاب رشته اصلی، واقع بینانه تر عمل کنند.

قدم پنجم: مشاور انتخاب رشته کنکور شما بر اساس نتایج آزمون روانشناسی و علایق شما، لیست رشته های پیشنهادی را با مشورت خودتان برای شما مینویسد. حالا شما فرصت دارید مدتی روی این رشته و دانشگاه ها فکر کنید. درصورت تمایل شما، لیست انتخاب رشته بدون کنکور هم در این مرحله تکمیل میشود.

قدم ششم: شما یکبار دیگر با مشاور خود جلسه خواهید داشت و لیست رشته های انتخابی را چک و ویرایش میکنید.

قدم هفتم: آقای میرصادقی لیست نهایی شما را بررسی میکنند و درصورت نیاز به تغییرات، به مشاور شما اطلاع میدهند.

قدم هشتم و نهم: انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز مانند دانشگاه سراسری، در ۲ جلسه و با راهنمایی مشاور شما انجام میشود. در این مرحله نیز درصورت تمایل شما، انتخاب رشته بدون کنکور هم توسط مشاوران بارسا برای شما انجام میشود.

قدم دهم: پس از اعلام نتایج نهایی، میتوانید از مشاور خود بخواهید در انتخاب میان رشته های قبول شده به شما کمک کند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره تحصیلی بارسا میتوانید از روشهای زیر اقدام کنید:

  • مراجعه به سایت  alimirsadeghi.com
  • تماس با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱
  • ارسال عدد ۹۸ به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظر
  1. امیرحسین می گوید

    (سلام
    شما یا باید انتخاب رشته بدون کنکور شرکت کنید یا در کنکور انسانی و تجربی شرکت کنید
    ما در این دو کنکوری که ذکر کردید، روانشناسی نمی بینیم)

    پس داستان مربوط به رشته های شناور چیه ؟ فک کنم روانشناسی هم مربوط به همین بود

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      شما دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 هنر و زبان رو که بررسی کنید روانشناسی نمی بینید، اگر دیدید ما رو مطلع کنید

  2. امیرحسین می گوید

    سلام امکانش هست با کنکور زبان یا هنر وارد رشته روانشناسی شد ؟ (دیپلم تجربی هستم نظام جدید)

    1. پی سی کنکور می گوید

      سلام
      شما یا باید انتخاب رشته بدون کنکور شرکت کنید یا در کنکور انسانی و تجربی شرکت کنید
      ما در این دو کنکوری که ذکر کردید، روانشناسی نمی بینیم

نظــــر شما چیه ؟

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

1- کامنت های مربوط به اشکالات و مشاوره درسی پاسخ داده نمی شود.

2- نظرات حاوی توهین، تحقیر و تمسخر به افراد یا سازمان ها دولتی یا خصوصی به هر شکلی تایید نمی شوند. 

3- نظرات شما پس از ارسال، در اولین فرصت تایید می شوند.

نکته مهم : پاسخ به کامنت ها نظر قطعی نمی باشد و توصیه می شود حتما از منابع مرجع همچون سازمان سنجش، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی اطمینان لازم را به عمل آورید.

:: ارسال کامنت به معنی پذیرفتن شرایط ارسال دیدگاه (مشاهده) می باشد. ::

X
[تام لند]