TAMLAND

alt

تام لند

معرفی سری کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز، ۶۴۲۰ گاج و بنی‌هاشمی

 

معرفی کتاب های شب امتحان

یکی از مواردی که موقع خرید کتاب‌های کمک‌درسی باید به آن توجه کنیم، هدف از خرید این کتاب‌ها است. خیلی اوقات بدون اینکه بدانیم می‌خواهیم به چه چیزی برسیم، اقدام به خرید کتاب می‌‌کنیم و به همین دلیل نمی‌توانیم به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم.

واقعیت این است که کتاب‌های کمک‌درسی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای یک زمان مناسب هستند. مثلا اگر بخواهیم مفاهیم درسی را بهتر درک کنیم و در کنار آن نکاتی برای پاسخ دادن به سوالات و تست‌ها یاد بگیریم، باید به سراغ کتاب‌هایی برویم که درسنامه‌های کاملی ارائه می‌کنند. یا اگر به دنبال موفقیت در امتحانات نهایی باشیم، باید کتاب‌های متفاوتی را انتخاب کنیم.

در حال حاضر برخی ناشرین کتاب‌های کمک‌درسی اقدام به انتشار مجموعه‌هایی مخصوص ایام امتحانات کرده‌اند. طبیعتا این مجموعه‌ها بیش از آنکه روی آموزش متمرکز باشند، برای جمع‌بندی مباحث و آمادگی برای سوالات امتحانی مناسب هستند. سه نمونه معروف از این کتاب‌ها که در روزهای امتحان به کمکتان می‎آیند، شب امتحان از انتشارات خیلی سبز، ۶۴۲۰ از انتشارات گاج و نمونه سوالات امتحانی نشر بنی‌هاشم هستند. در ادامه هر کدام از این مجموعه‌ها را جداگانه معرفی شده اند.

 

معرفی کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز

یکی از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های خیلی سبز، همین شب امتحان است. این کتاب‌ها، همان‌طور که از نام‌شان هم مشخص است، مخصوص شب امتحان هستند. با استفاده از کتاب‌های این مجموعه می‌توانید به مرور مفاهیم درسی بپردازید و با سوالات امتحانی آشنا شوید. این کتاب‌ها به تشریح موضوعات درسی نمی‌پردازند، بلکه کمک می‌کنند تا دانش‌آموزان بتوانند مهمترین نکاتی را که قبلا یاد گرفته‌اند، در ذهن خودشان دسته‌بندی کنند.

کتاب‌های خیلی سبز معمولا دارای چهار بخش اصلی هستند. بخش اول مربوط به امتحانات نوبت اول است و سوالاتی درباره همین آزمون‌ها را ارائه می‌کند. بخش دوم به امتحانات پایان سال اختصاص دارد. در بخش سوم پاسخنامه تشریحی آزمون‌ها مشاهده می‌شود و در نهایت بخش چهارم نیز درسنامه شب امتحانی است که به مرور موضوعات مهم هر درس می‌پردازد. کتاب‌های شب امتحان خیلی سبز یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزانی هستند که می‌خواهند در روزها و ساعت‌های پایانی قبل از امتحان، یک جمع‌بندی خوب از کتاب درسی داشته باشند.

 

معرفی کتاب‌های ۶۴۲۰ گاج

انتشارات گاج با هدف ارائه نمونه سوالات امتحانی، مشابه آنچه که دانش‌آموزان در سر جلسه امتحان با آنها مواجه می‌شوند، اقدام به انتشار مجموعه کتاب‌های ۶۴۲۰ کرده است. کتاب‌هایی که تنها ۶۴ صفحه دارند، اما می‌توانند به دانش‌آموزان برای ۲۰ گرفتن کمک کنند. در کتاب‌های ۶۴۲۰ با توجه به محتوای کتاب‌های درسی، نمونه سوالات مختلفی طرح می‌شوند تا دانش‌آموز با شکل و حال و هوای سوالات امتحان اصلی کاملا آشنا شود. این سوالات در دو بخش نوبت اول و نوبت دوم ارائه می‌شوند.

مطالعه دقیق کتاب‌های ۶۴۲۰ باعث می‌شود تا دانش‌آموزان روی مباحث درسی تسلط پیدا کنند و برای امتحانات نوبت اول و دوم به بهترین شکل ممکن آماده شوند. علاوه بر این، پاسخنامه تشریحی که در این کتاب ارائه شده است، باعث یادگیری و درک بهتر مباحث می‌‌شود. همچنین در پایان کتاب، درسنامه‌های کوتاه و مختصری وجود دارند که برای مرور مباحث به‌صورت سریع و اجمالی مناسب هستند.

 

معرفی کتاب‌های انتشارات بنی‌هاشمی خامنه

انتشارات بنی‌هاشمی خامنه، جزو بهترین ناشران کمک‌درسی در زمینه نمونه سوالات امتحانی است. این انتشارات توسط میرکریم بنی‌هاشمی خامنه اداره می‌شود که فارق‌التحصیل دانشگاه تهران است و سابقه تدریس ۳۴ ساله در وزارت آموزش و پرورش دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب کتاب‌های نشر بنی‌هاشمی، به‌روز بودن آنهاست. این کتاب‌‌ها با توجه به آخرین تغییرات کتب درسی تالیف شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند منبع قابل اطمینانی برای دانش‌آموزان باشند. استقبال زیاد از کتاب‌های این ناشر هم موید همین موضوع است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که کتاب‌های کمک‌درسی بنی‌هاشمی، یکی از بهترین مکمل‌ها برای کتب درسی هستند. این انتشارات با به‌کارگیری معلمین باسابقه و همین‌طور اعضای فنی متخصص، از مدرن‌ترین فناوری‌های چاپ نیز بهره می‌برد و با افزایش روزانه محصولاتش، به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهد. کتاب‌های این ناشر بیشتر دارای نمونه سوالات امتحانی هستند و به‌ همین دلیل یکی از اصلی‌ترین منابع برای آشنایی با سوالات پایان ترم به شمار می‌روند.

 

کدام کتاب‌ها برای ایام امتحان مناسب‌تر هستند؟

حالا که با هر سه مجموعه کتابی که مخصوص ایام امتحانات هستند آشنا شدیم، بهتر است یک مقایسه اجمالی بین آنها داشته باشیم تا ببینیم کدام یک مناسبت‌تر هستند. اول از همه به سراغ قیمت این کتاب‌ها برویم؛ کتاب‌های ۶۴۲۰ گاج از بقیه ارزان‌تر هستند. این کتاب‌های ۶۴ صفحه‌ای را می‌توانید با قیمت ۶۵۰۰ تومان بخرید. کتاب‌های بنی‌هاشمی و خیلی سبز هم به ترتیب ۱۲۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ تومان قیمت دارند.

اگر بخواهیم این مجموعه‌ها را در زمینه درسنامه و محتوای آموزشی مورد مقایسه قرار دهیم، باید بگوییم که تقریبا همه آنها در یک سطح هستند. همان‌طور که گفتیم نباید از این کتاب‌ها انتظار داشته باشید که مفاهیم و مباحث درسی را با جزییات برای شما توضیح بدهند. این کتاب‌ها مخصوص قبل از امتحان و اصطلاحا دقیقه نودی هستند. البته در هر سه عنوان، می‌توانید درسنامه‌های مختصر و مفیدی را ببینید که برای مرور اجمالی درس‌ها مناسب هستند.

از نگاه کیفیت سوالات امتحانی هم باید به هر سه ناشر نمره قبولی بدهیم. سوالات امتحانی در هر سه مجموعه به‌روز هستند و با تغییرات کتاب‌های درسی هم‌خوانی دارند. پاسخنامه تشریحی هم در همه این کتاب‌ها موجود است.

اما مورد آخری که می‌توانیم در مقایسه این سه مجموعه به آن بپردازیم، کیفیت چاپ آنهاست. با وجود قیمت پایینی که این کتاب‌ها دارند، خوشبختانه کیفیت چاپ و نوع کاغذها و جلد استفاده شده برای آنها قابل قبول است. هر سه عنوان در قطع رحلی به چاپ رسیده‌اند و دارای جلد براق هستند. کتاب‌های گاج و خیلی سبز از نظر طراحی روی جلد کمی مدرن‌تر به‌نظر می‌رسند. در صفحات داخلی این کتاب‌ها از کاغذ باکیفیتی استفاده شده و نوع صفحه‌بندی‌ها نیز جالب و جذاب هستند.

در مجموع می‌توانیم بگوییم که تفاوت چندانی بین این سه مجموعه وجود ندارد. اگر می‌خواهید در امتحانات پایان ترم با تسلط بیشتری حاضر شوید و جواب سوالات را با اعتماد به نفس بالاتری بدهید و در نهایت نمره بهتری کسب کنید، کتاب‌هایی که معرفی کردیم خیلی به دردتان خواهند خورد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظــــر شما چیه ؟

نظرتون در رابطه با مطلب بالا چیه؟

1- کامنت های مربوط به اشکالات و مشاوره درسی پاسخ داده نمی شود.

2- نظرات حاوی توهین، تحقیر و تمسخر به افراد یا سازمان ها دولتی یا خصوصی به هر شکلی تایید نمی شوند. 

3- نظرات شما پس از ارسال، در اولین فرصت تایید می شوند.

نکته مهم : پاسخ به کامنت ها نظر قطعی نمی باشد و توصیه می شود حتما از منابع مرجع همچون سازمان سنجش، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی اطمینان لازم را به عمل آورید.

:: ارسال کامنت به معنی پذیرفتن شرایط ارسال دیدگاه (مشاهده) می باشد. ::

X
[تام لند]