TAMLAND

alt

آیا قیمت چری تیگو 5 مناسب است؟

شرکت خودروسازی چری نام تیگو را برای خودروهای کراس‌اوور خود انتخاب کرده است. این کلاس در سال‌های اخیر از پرطرفدارترین کلاس‌های خودروهای لوکس است که توانسته توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. چری تیگو 5 برای نخستین بار در سال 2013 در نمایشگاه گوانژو به نمایش درآمد. شرکت مدیران خودرو نیز در سال 1395 طی قراردادی با شرکت چری مجوز مونتاژ آن را در ایران بر عهده گرفت و اکنون ارائه و انجام خدمات پس از فروش آن را بر عهده دارد. این کراس‌اوور چینی هم‌اکنون در دو تیپ IE و LE همراه خریداران ایرانی در جاده‌ها است و جک S5، BYD S6، هاوال H2، بیسو T3 و هایما S7 اصلی‌ترین رقبای آن در این مسیر به شمار می‌روند. در متنی که می‌خوانید ارزش خرید به نسبت قیمت چری تیگو 5 بررسی شده است.

چری تیگو 5

بررسی فنی چری تیگو 5

یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری نیروبخش چری تیگو 5 است که با کمک یک گیربکس CVT نیروی 139 اسب بخار را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. گشتاور تولیدشده توسط این پیشرانه در حدود 182 نیوتن متر است و می‌تواند نیروی کافی برای رسیدن از صفر به صد در 12.8 ثانیه را تامین کند. اگر پای خود را بر روی پدال گاز بفشارید، می‌توانید عقربه سرعت‌سنج این خودرو را تا عدد 175 کیلومتر بر ساعت حرکت دهید. همچنین با داشتن 9 لیتر بنزین در باک چری تیگو 5، می‌توانید با خیال راحت یک مسیر 100 کیلومتری را که ترکیبی از جاده‌های شهری و برون‌شهری است، بپیمایید. این میزان مصرف برای خودرویی در این کلاس وزنی بسیار مناسب بوده و می‌تواند چری تیگو را نسبت به سایر رقبا یک پله جلو بیندازد.

در مقایسه با سایر رقبای هم‌قیمت، قدرت تولیدشده توسط موتور نسبت به وزن مناسب بوده و عملکرد خوبی در برخورد با سربالایی‌ها دارد. اما استفاده بهینه از این قدرت موتور نیازمند داشتن آشنایی کامل با نحوه استفاده از گیربکس و فرمان در حالت‌های مختلف رانندگی است. سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو نسبت به سایر خودروهای موجود در این کلاس کمی خشک بوده و ممکن است ایجاد ناراحتی کند که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود تایرها تعویض شده و از یک ضربه‌گیر در این قسمت استفاده شود. شتاب‌گیری این خودرو نیز چندان باب طبع رانندگان خودروهای اسپرت نیست. همچنین استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی در این خودرو سبب شده که استهلاک آن نسبت به سایر رقبا که به سمت خودروهای توربوشارژ روی آورده‌اند، بسیار کمتر بوده و با بنزین موجود در ایران سازگارتر است. می توان گفت که قیمت چری تیگو 5 توانسته با مشخصات فنی آن سازگار باشد و رضایت نسبی را فراهم کند.

آیا قیمت چری تیگو 5 مناسب است؟

بررسی امکانات رفاهی تیگو 5

از دید امکانات رفاهی در مقایسه با قیمت چری تیگو 5، این خودرو یک خودروی نسبتا خوب ارزیابی می‌شود. تیگو 5 با داشتن امکاناتی چون کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری به راننده برای داشتن یک رانندگی بهتر و بهبود مهارت رانندگی کمک می‌کند. همچنین امکاناتی چون دی‌لایت، اتولایت، مه‌شکن و چراغ بدرقه تکمیل‌کننده سیستم روشنایی چری تیگو 5 است. فرمان این خودرو برقی با قابلیت تنظیم در دو حالت است که دکمه‌های کنترلی بر روی آن قرار گرفته‌اند و در سرعت‌های بالا برای بهبود کنترل ماشین سفت می‌شود. 6 بلندگو، یک هندزفری و یک نمایشگر 8 اینچی لمسی در کنار پشتیبانی از ورودی‌های بلوتوث، USB، MP3 و MirrorLink می‌تواند تجربه خوبی از یک رانندگی پرهیجان را برای شما به ارمغان آورد. اگر در پارک کردن مشکل دارید با استفاده از خطوط کمکی پارک که همراه با حرکت فرمان در نمایشگر این خودرو نمایش داده می‌شود، مشکل شما برطرف خواهد شد. از دیگر امکانات رفاهی این خودروی آپشنال می‌توان به امکان ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه خودکار دوگانه، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 حالت، گرم‌کن صندلی جلو، خروجی 12 ولت، سانروف و آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن اشاره کرد.

بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد که هرچند صدای داخل کابین این خودرو نسبت به خودروهای سدان هم‌ قیمت چری تیگو 5 بیشتر است اما در مقایسه با سایر رقبای هم‌کلاس این میزان صدا در اتاق قابل‌چشم‌پوشی بوده و حتی نسبت به بعضی گزینه‌ها مثل هایما S7 بسیار کمتر است. همچنین لیست امکانات رفاهی برای خودرویی در این کلاس قیمت بسیار کامل بوده و تقریبا می‌تواند هر آنچه را برای یک سواری راحت و لذت‌بخش نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهد. به‌علاوه فضای داخلی کابین و ارتفاع زیاد کف از سطح زمین، تسلط بر رانندگی را افزایش داده و کمترین خستگی را در سرنشینان ایجاد می‌کند.

 

بررسی ایمنی

چری تیگو 5 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه چینی C-NCAP شده است. وجود 4 کیسه هوا برای راننده و سرنشین در قسمت‌های جلویی و جانبی تا حدی این خودرو را از رقبای هم‌قیمت خود در این بخش عقب انداخته است. همچنین محدود شدن سنسورهای هشداردهنده به سنسور عقب و فشار باد تایر، کمبودی است که در بخش ایمنی این خودرو نسب به قیمت چری تیگو 5 احساس می‌شود. سیستم ترمز این خودرو نیز برای بهبود عملکرد از توزیع نیرو ترمز، ترمز ضد قفل و ترمز کمکی کمک گرفته است. در مقایسه با رقبا این خودرو از مواد باکیفیت‌تری در ساخت بدنه استفاده کرده و در برخوردها و حوادث نسبت به رقیبان حافظ محکم‌تری است.

 

مزایا و معایب تیگو 5

یکی از مزیت‌های اصلی این خودرو طراحی بی‌نظیر و امکانات رفاهی مدرن آن است که به ادعای شرکت چری نتیجه نظارت مستقیم طراحان خودروهای لوکس اروپایی است. همچنین خدمات پس از فروش و قطعات در دسترس آن نسبت به رقبایی همچون هایما S7 سبب شده که در رقابت با این خودرو بتواند پیروز میدان باشد. بااین‌حال برای رانندگانی که با عملکرد گیربکس آن آشنایی ندارند، برقراری هماهنگی میان گیربکس و پیشرانه کار دشواری است و ممکن است باعث آزار در مسیرهای شهری یا ناهموار شود. همچنین در مقایسه با جک S5 در بازار خودروهای کارکرده طرفداران کمتری دارد اما نسبت به هایما S7 در این بازار محبوب‌تر است.

 

نتیجه‌گیری

درمجموع بررسی کلی نظرات کاربران نشان می‌دهد که طراحی ظاهری، کابین و امکانات چری تیگو 5 توانسته 65 درصد کاربران را راضی کند. این عدد در قسمت رانندگی و عملکرد فنی 40 درصد و در قسمت کیفیت 60 درصد است. درنهایت خریداران بر این عقیده‌اند که قیمت چری تیگو 5 باید 45 درصد نسبت به چیزی که هست کاهش یابد تا بتوان آن را یک خودروی ارزشمند در خرید دانست.

 

guest
(منتشر نخواهد شد)
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]