TAMLAND

alt

غیبت در امتحان ترمیم معدل ۱۴۰۳؛ اگر در امتحان ترمیم معدل غیبت کنم، دوباره می توانم آن درس را امتحان بدم؟

غیبت در امتحان ترمیم معدل

غیبت سر جلسه امتحان ترمیم نمره و ایجاد سابقه یکی از مواردی است که برای داوطلبان متقاضی سوال شده است. با توجه به قطعی شدن تاثیر معدل در کنکور، بسیاری از داوطلبان برای ثبت نام ترمیم معدل اقدام کرده اند. با شروع امتحانات نهایی به هر دلیلی مایل نیستند که در آن امتحان شرکت نکنند، و از طرفی نمی خواهند فرصت یکبار ترمیم شان نیز از بین برود، در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.

سؤالات متداول :

– اگر امتحان ترمیم نمره ۱۴۰۳ غیبت کنم، چی میشه؟

– آیا می توان در امتحانات ترمیم معدل ۱۴۰۳ شرکت نکرد؟

– اگر سر جلسه امتحان ترمیم معدل نرم، 0(صفر) می گیرم؟

 

پاسخ :

تا زمان تنظیم این مطلب پاسخ به این صورت است؛ هر داوطلب می تواند یکبار در امتحان ترمیم نمره شرکت کند و نمرات تبدیل به تراز می شوند، و بالاترین تراز به عنوان سابقه تحصیلی فرد محسوب شده و در کنکور اعمال می شود.

اما برخی از داوطلبانی که برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه ثبت نام کرده اند، به هر دلیلی سر جلسه امتحان غیبت می کنند. آموزش و پرورش در بخشنامه 1402 و 1403 این فرصت را داده است که اگر در گذشته دچار غیبت موجه یا غیر موجه در امتحانات ترمیم و ایجاد سابقه شده، مجددا بتواند از فرصت خود برای ثبت نام استفاده کند.

بند ت ، ماده 4 بخشنامه ترمیم و ایجاد سابقه سال 1403 :

ثبت نام مجدد از متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره که درسی را انتخاب نموده اند، اما در آزمون آن شرکت نکرده اند، (غیبت موجه یا غیر موجه)، بلامانع است.

نکته مهم: این توضیحات مربوط به افرادی است که ترمیم نمره یا ایجاد سابقه ثبت نام کرده اند، نه دانش آموزانی که در ترم خرداد می خواهند سر جلسه امتحان نهایی حاضر نشوند، غیبت این افراد چه موجه غیرموجه نمره 0 در نظر گرفته می شود و همان نمره به تراز تبدیل و در کنکور همان سال تاثیر داده می شود.

آخرین خبرها در رابطه با غیبت ترمیم معدل

آپدیت در 12 فروردین 1403 :

طبق بخشنامه ترمیم نمره 1403، افرادی که در ثبت نام قبلی و گذشته خود سر جلسه امتحان موردنظر حاضر نشده اند، می توانند برای ترم خرداد دوباره ترمیم ثبت نام کنند.

 

آپدیت در 9 خرداد 1402 :

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی تهران 20 :

«ترمیم نمره یک فرصت برای هر فرد، و فرد اگر ثبت نام کرد و دید که آمادگی نداره، ما این فرصت رو به افراد دادیم، اگر دید آمادگی نداره، سر جلسه حاضر نمیشه و حذف میشه و اون فرصت براش محفوظ است»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
350 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]