TAMLAND

alt

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سازمان سنجش، فرهنگیان، پیام نور و …

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳
هزینه ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1403

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اردیبهشت و تیر توسط دولت اطلاع رسانی شد که در ادامه به تفکیک کنکور سراسری یا آزمون عملی یا مصاحبه اعلام شده است.

تعرفه آزمون های کنکور سراسری 1403 

نام آزمون  هزینه
کنکور سراسری 208 هزار تومان
علاقه مندی به دانشگاه پیام نور 57/600 تومان
کنکور سراسری خارج از کشور 432 هزار تومان
آزمون عملی کنکور هنر 648 هزار تومان
آزمون عملی تربیت بدنی 304 هزار تومان
آزمون اختصاصی فرهنگیان 208 هزار تومان
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 330 هزار تومان
هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون 400 هزار تومان
هزینه ثبت نام انتخاب رشته مجازی 1403 128 هزار تومان

 

– هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403

پس از اینکه زمان ثبت نام کنکور 1403 فرا رسید، شما باید ابتدا نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون سراسری 1403 اقدام کنید.تعرفه ثبت نام کنکور سراسری 1403 سازمان سنجش دارای تغییراتی می باشد .

با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 208/000 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) اقدام نمايند.

و در صورتی که علاقه مند هستید اخبار مراحل مختلف برگزاری کنکور 1403 را به صورت پیامک از طرف سازمان سنجش دریافت نمایید، 10/000 هزار تومان باید بیشتر پرداخت کنید.

 

– هزینه ثبت نام کنکور 1403 دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور 1403 دانشگاه آزاد نیاز به هزینه ای ندارد ،زیرا چند سالی است که کنکور سراسری با دانشگاه آزاد ترکیب شده و شما با شرکت در کنکور سراسری 1403 می توانید در صورت تمایل در دانشگاه آزاد نیز اقدام به انتخاب رشته کنید که البته انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیازمند هزینه بوده و شما در زمان انتخاب رشته که در مرداد ماه 1403 می باشد اقدام به پرداخت هزینه آن می کنید.

 

– اگر بخواهیم علاوه بر گزینش در دانشگاه های سراسری و دولتی برای کنکور 1403 ، در دانشگاه های غیر روزانه نیز گزینش شویم ، چه کنیم؟

کسانی که علاقه دارند، در زمان انتخاب رشته (پس از اعلام نتیجه اولیه کنکور 1403 در مرداد ماه )، از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیردولتی (غیر انتفاعی) هم رشته هایی را انتخاب نمایند، لازم است در سیستم خرید کارت اعتباری، مبلغ 57/600 هزار تومان را برای اعلام علاقه مندی به دانشگاه پیام نور واریز کنند،برای غیر انتفاعی هم به زودی مشخص می شود.

 

– هزینه ثبت نام کنکور 1403 دانشگاه فرهنگیان

در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌ فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي تهران، به اطلاع مي‌رساند كه در صورت اخذ مجوزهاي قانوني توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع ذيصلاح براي پذيرش دانشجو در دانشگاه‌هاي فوق، موضوع در مرحله انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (حدود دهه دوم مرداد ماه سال 1402) اطلاع‌رساني خواهد شد.(شرایط پذیرش دانشگاه‌ فرهنگيان کنکور 1403)

 

– هزینه ثبت نام شرکت در دو گروه کنکور جداگانه 1403 چقدر است؟

هزینه ثبت نام برای هر کنکور برابر با با 208/000 هزار تومان است و شما اگر علاقه دارید علاوه بر رشته ی خودتان در رشته دیگری نیز کنکور دهید(مشاهده شرایط شرکت در کنکور 1403) ، مبلغ جداگانه دریافت می شود (پس از پرداخت مبلغ برای هر گروه، شماره سریال جداگانه دریافت می کنید).

به طور مثال شما می خواهید در کنکور ریاضی و زبان های خارجی شرکت کنید ،پس باید دو کارت اعتباری خریداری نمایید.

منظور از ثبت‌نام در 2 يا 3 گروه آزمايشي بدين صورت است كه داوطلب مي‌تواند علاوه بر انتخاب يكي از گروه‌هاي آزمايشی (علوم رياضی و فني يا علوم تجربي يا علوم انساني) به عنوان گروه آزمايشي اصلي در گروه آزمايشی هنر و زبان خارجي نيز متقاضي شود؛ به عبارت ديگر، هيچ داوطلبي نمي‌تواند به طور همزمان، در گروه‌های آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انسانی شركت نمايد.

 

– چگونه هزینه ثبت نام در کنکور سراسری 1403 را پرداخت کنیم؟

با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي انجام مي‌شود، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 130.000 (صد و سی هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) اقدام نمايند.

– آموزش خرید کارت اعتباری کنکور 1403

هزینه ثبت نام در هر گروه آزمایشی 130/000 تومان است که پس از پرداخت، شماره سریال اعتباری (شماره ۱۲رقمی) برای شما نمایش داده می شود. آن شماره را یادداشت نمایید،حالا بریم آموزش نحوه خرید کارت اعتباری آژمون سراسری را با هم ببینیم :

 

1- مرحله اول خرید کارت اعتباری کنکور سراسری :

خب ابتدا به لینک خرید کارت اعتباری کنکور سراسری 1403 به آدرس زیر می رویم :

http://epay.sanjesh.org/Payment

اگر آدرس بالا براتون باز نشد ،آدرس سایت سنجش (sanjesh.org) رو مستقیما در مرورگرتون رو وارد کنید. و در منوی سمت چپ دسترسی سریع گزینه خرید کارت اعتباری رو پیدا و روی آن کلیک کنید.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سازمان سنجش، فرهنگیان، پیام نور و ...


2- مرحله دوم خرید کارت اعتباری کنکور سراسری :

در این مرحله باید کارت اعتباری مدنظرتون را انتخاب کنید  :

به مجموعه آزمون سراسری دقت کنید:

*در این مرحله ابتدا سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 + هزینه پیامک های اطلاع رسانی را تیک بزنید.(گزینه دوم)

ما به تفاوت این گزینه و گزینه سوم ،تنها هزینه پیامکی 3 هزار تومانی می باشد ،که برای اطلاع بیشتر از مراحل مختلف کنکور 1402 پیشنهاد می شود همین گزینه دوم را تیک بزنید در غیر اینصورت گزینه سوم را تیک بزنید. 

گزینه اول هم برای علاقه مندی برای رشته های پیام نور و غیر انتفاعی است که در صورت نیاز می توانید بعد از خرید کارت اعتباری سریال ثبت نام کنکور سراسری ،این شماره سریال را نیز خریداری کنید.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سازمان سنجش، فرهنگیان، پیام نور و ...


3- مرحله سوم خرید کارت اعتباری کنکور سراسری :

در این مرحله نیز مشخصات خود را وارد نموده و گزینه تایید و ادامه را بزنید.

و مجددا در صفحه باز شده (شماره پیگیری در کادر مشکی) را در جایی یادداشت نمایید.

و سپس در انتهای صفحه گزینه ادامه روند پرداخت را وارد نمایید.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سازمان سنجش، فرهنگیان، پیام نور و ...

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سازمان سنجش، فرهنگیان، پیام نور و ...


4- مرحله چهارم خرید کارت اعتباری کنکور سراسری :

در این مرحله به درگاه بانکی هدایت می شوید

کافی است که مشخصات کارت بانکی که در دسترس دارید را وارد نمایید تا پرداخت انجام شود.

(پس از تکمیل مشخصات کارت ،گزینه پرداخت را وارد کنید)

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سازمان سنجش، فرهنگیان، پیام نور و ...


5- مرحله پنجم خرید کارت اعتباری کنکور سراسری :

در صورت موفقیت آمیز بودن روند پرداخت هزینه کارت اعتباری ،یک شماره سریال به همراه رمز عبور به شما ارائه می شود

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سازمان سنجش، فرهنگیان، پیام نور و ...

 

حالا می توانید ثبت نام کنکور را هم شروع کنید، که با استفاده از آموزش قرار داده شده در مطلب ثبت نام کنکور سراسری 1402 فرآیند ثبت نام بسیار برایتان راحت تر می شود.

 

– سوالات رایج در هنگام خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور 1403

* از کارت‌های اعتباری کدام بانک می‌توانم جهت پرداخت وجه استفاده نمایم؟
شما می‌توانید از تمام کارت‌های بانک‌های عضو شبکه شتاب که رمز اینترنی آنها فعال شده است، استفاده نمایید و هیچ الزامی به یکی بودن بانک صادرکننده کارت اعتباری و درگاه پرداخت وجود ندارد.

* شماره پیگیری پرداخت را مشاهده ننمودم؟
شماره پیگیری پرداخت به تمامی کاربران و درهنگامی که کاربر بانک مورد نظر خود برای پرداخت را انتخاب می‌نماید، نمایش داده می‌شود و تا زمانی تاییدیه مربوطه به “یاداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت ” تایید نگردید پرداخت انجام نمی گردد، تنها درصورتی شماره پیگیری پرداخت نشان داده نمی‌شود که ثبت درخواست کاربر با مشکل روبرو شده و کاربر برای پرداخت وجه آماده نمی‌گردد. در صورتی که پرداخت وجه انجام داده‌اید، شماره پیگیری پرداخت به شما نمایش داده شده است.

* کارت اعتباری خریداری شده را مشاهده نکردم؟
آیا از پرداخت موفق خود مطمئن هستید؟ در صورت اطمینان، با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید. در صورتی که پرداخت شما ناموفق باشد، در این قسمت به شما پیامی مبتنی بر ناموفق بودن پرداخت وجه نمایش داده می‌شود

* چگونه می‌توانم کارت خود را مجددا مشاهده نمایم؟
با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید.

* صورت‌حساب بانکی را دریافت کرده‌ام و از کسر وجه مطمئن هستم اما کارت اعتباری را دریافت نکرده‌ام.
با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید.

* بانک من SMS کسر وجه را برای تلفن همراه من ارسال نموده است اما در سایت پیام عدم موفقیت در پرداخت تراکنش را مشاهده کردم.
در برخی موارد، در ابتدا وجه از حساب کاربر کسر شده اما به دلایلی فرآیند واریز وجه به حساب تکمیل نمی‌گردد و وجه به صورت خودکار به حساب داوطلب عودت داده می‌شود. در این‌گونه موارد، کسر از حساب به صاحب حساب از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود اما عودت وجه به دلیل صرف زمانی بین ۲ تا ۷۲ ساعت، بلافاصله به داوطلب اطلاع رسانی نمی‌شود. در صورتیکه در این سایت با پیغام عدم موفقیت در پرداخت مواجه شدید، منتظر بازگشت وجه تا ۷۲ ساعت به حساب خود باشید. در صورت عدم استرداد وجه، از پشتیبانی درگاه پرداخت انتخابی، مورد را پیگیری نمایید.

* در هنگام پرداخت وجه، ارتباط اینترنتی من قطع شد.
با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، وضعیت پرداخت خود را بررسی نمایید.

* هنگامی که برای مشاهده کارت اقدام می‌نمایم، با پیغام « این مشخصات در سامانه موجود نیست » مواجه می‌شوم.
زمانی این پیغام را مشاهده می‌نمایید که مشخصات فردی خود را دقیقا مطابق آنچه در زمان خرید کارت ثبت نموده‌اید، وارد نمی‌نمایید. با دقت بیشتر مشخصات فردی را ثبت نمایید.

 

منبع : سازمان سنجش و پی سی کنکور

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
38 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]