TAMLAND

alt

لغو محرومیت روزانه – محرومیت از کنکور در صورت قبولی روزانه لغو شد؟

لغو محرومیت روزانه کنکور سراسری

داوطلبان کنکور سراسری در سال های قبل در صورت قبولی در دوره روزانه از قبولی در دوره روزانه کنکور سال آینده محروم می شدند. اما امسال صحبت هایی است مبنی بر اینکه محرومیت از کنکور برای دانشجویان روزانه لغو شده است.

 

سوال

محرومیت از کنکور روزانه برای دانشجویان روزانه وجود دارد؟

آیا در صورت قبولی در دوره روزانه، از کنکور سال بعد محروم هستم؟

آیا محرومیت دانشجویان روزانه برداشته شده است؟

دانشجوی روزانه هستم، می توانم بدون انصراف کنکور هم ثبت نام کنم؟

پاسخ :

بند ب شرایط کنکور ۱۴۰۳ :

پذيرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسري سال ١٤٠٢ ميتوانند در آزمون سراسري سال ١٤٠٣ ثبتنام و شركت كنند. درضمن متقاضيان مذكور و نيز دانشجويان در حال تحصيل در دوره روزانه و غير روزانه (نوبت دوم »شبانه ،« دانشگاه آزاد اسلامي، مجازي، شهريه پرداز و پرديس خودگردان، پيام نور و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي) همه مقاطع تحصيلي اعم از كارداني (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسي (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسي ارشد (پيوسته و ناپيوسته) و دكتري عمومي يا تخصصي، براي شركت در آزمون سراسري سال ١٤٠٣ به شرط نداشتن مشكل نظام وظيفه (براي برادران) ميتوانند هم زمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصيل براي شركت در آزمون سراسري سال ١٤٠٣ ثبت نام كنند و در صورت قبولي، بايد از رشته قبلي خود انصراف داده و انصراف قطعي از رشتة قبلي را به دانشگاه جديد محل تحصيل خود ارائه دهند. لازم به توضيح است كه اين دسته از متقاضيان حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته محل قبولي قبلي خود را ندارند و همچنين دانشجويان شاغل به تحصيل مقطع كارداني (فوق ديپلم) كه حداكثر تا تاريخ ٣١/٦/١٤٠٣ فارغ التحصيل ميشوند، براي ثبت نام و شركت در اين آزمون نياز به انصراف ندارند.

تبصره 1 :  دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيدرجايي، دارندگان مدرك تحصيلي كارشناسي و بالاتر و همچنين دانشجويان داراي تعهد به دستگاههاي اجرايي كشور و بورسيه مجاز به ثبت نام در آزمون اختصاصي پذيرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگيان نيستند.

منبع : دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 منتشر شده توسط سازمان سنجش

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
guest
(منتشر نخواهد شد)
203 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
X
[تام لند]